19.03.2021.
Истовремено са изградњом две линије метроа започињемо проширење и модернизацију БГ воза, а када све буде завршено, Београд неће имати ниједно возило у јавном превозу које ће бити еколошки неприхватљиво, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић.
Гостујући на ТВ Пинк рекао је да је делегација Београда разговарала о томе у Москви са представницима компаније „Синара” и Руске државне железнице. Подсетио је да, када је током фебруара потпредседник Владе Руске Федерације Јуриј Борисов био у Београду, у разговору са председником Вучићем руска страна je изнела предлог да учествује у модернизацији БГ воза.
– На основу тога смо са руском страном саставили заједнички тим и за мање од месец дана дошли у ситуацију да можемо да разговарамо о томе. Истовремено, уз изградњу две линије метроа започињемо и проширење БГ воза. У овом тренутку БГ воз функционише између Батајнице и Овче на деоници у дужини од 31 километар, а између Ресника и Овче на деоници у дужини од 23 километра. Пре две године отворили смо две нове линије БГ воза, Младеновац – Београд центар – Овча у дужини од 62 километра, као и линију Овча–Лазаревац у дужини од 68 километара. Када будемо завршили реконструкцију БГ воза, грађани који живе у Младеновцу и Лазаревцу имаће БГ воз на сваких 15 минута у шпицу и на сваких 30 минута ван шпица – најавио је Весић.
Прецизирао је да ће се у првој фази развоја БГ воза градити тунел и два нова колосека између Новог Београда и Батајнице, јер ће између Батајнице и Овче фреквенција бити на 10 минута у шпицу и на 20 минута ван шпица.
– Затим ћемо радити комплетно нову пругу којом ћемо повезати Земун са Аеродромом „Никола Тесла” и националним стадионом, односно са центром Сурчина. Осим тога, радимо недостајући депо и купујемо 31 нову гарнитуру, а до нове године и 11 гарнитура – истакао је Весић.
Он је додао да ће се у другој фази повезати Сурчин и Обреновац и да ће бити урађена недостајућа инфраструктура између Макиша и Карабурме, као и део од центра Београда до Новог Београда са Мостом преко Саве, односно два нова колосека. У трећој фази радиће се углавном дупли колосеци према Лазаревцу и Младеновцу.
– Када све буде завршено, први пут ћемо повезати све делове Београда, односно приградске општине са Београдом, те ће грађани моћи да живе у Лазаревцу а да раде у Београду, и обратно. Тада ће то бити јединствени систем са две линије метроа и проширеном линијом БГ воза. Захваљујући томе ћемо 2030. године моћи да кажемо да ће основни подсистем превоза у Београду бити шински превоз. Он не зависи од гужви, потпуно је аутономан и еколошки прихватљив – рекао је Весић.
Он је додао да је већ расписан тендер за куповину сто нових аутобуса на гас, те да ће Град у наредних шест година сваке године куповати по сто аутобуса, а до 2028. године град ће имати на располагању 600 нових аутобуса.
– Када све то буде завршено, 2030. године Београд неће имати ниједно возило у градском превозу које ће бити еколошки неприхватљиво. Колико је то велики успех говори податак да је Париз за остварење истог задатака себи задао рок до 2025. године, а Париз је неупоредиво богатији од Београда – истакао је Весић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs