13.04.2021.
Делегација Београда, коју предводи председник Скупштине града Никола Никодијевић, борави у тродневној посети Москви и Санкт Петербургу. Акценат ове посете јесте потенцијална сарадња Града Београда и руске компаније „PC Transport systems” ради унапређења саобраћајног система на територији Београда и модернизације возног парка. Како је у изјави за Беоинфо рекао Никола Никодијевић, Град Београд има потребу за обнављањем возног парка како би грађани имали што комфорнији и што поузданији јавни превоз.
– У периоду од 2019. године Град је стално обнављао аутобуски возни парк, при чему су набављена укупно 244 аутобуса са „евро 6” мотором, а у току је поступак набавке десет возила са електромоторима и сто аутобуса са погоном на течни гас, као еколошки прихватљивијем гориву. У наредним годинама доминантни систем превоза у Београду постаће шински систем. То ће омогућити равномерни развој града, као и бржи превоз грађана – истакао је Никодијевић.
Како просечна старост трамваја којима се врши јавни превоз путника износи 34 године, а тролејбуса 11 година, Град размишља и о њиховом занављању, односно о куповини нових, навео је Никодијевић.
– Зато је делегација Београда дошла у посету фабрици шинских возила у Москви како би се упознала са технологијом и искуствима које може понудити руска страна. Делегација је захвална домаћинима што јој је пружена могућност да на лицу места види производни погон за шинска возила, њихову технологију сервисирања, као и да чује искуства у области одржавања и техничке подршке – прецизирао је Никодијевић.
У делегацији су и градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић и директор ГСП „Београд” Радиша Момчиловић.
Како је подвукао Васиљевић, Град Београд има потребу за обнављањем укупног возног парка, па тако и потребу за обновом трамвајског и тролејбуског подсистема.
– У граду су тренутно успостављене 532 линије јавног превоза, укупне дужине 11.913 километара, при чему трамваји саобраћају на дванаест линија укупне дужине 134 километара, а тролејбуси на шест линија укупне дужине 45 километара. На овим линијама саобраћа 130 трамваја и 125 тролејбуса, а у граду је успостављена и једна електробус линија. Град планира интензивније ширење како трамвајске тако и тролејбуске мреже – истакао је Васиљевић.
Стратегијом развоја јавног линијског транспорта путника и Планом генералне регулације шинских система планирано је проширење београдске трамвајске мреже од 41,3 километра (31 километар до 2033. године), као и изградња четири нова трамвајска депоа.
– Планирано ширење мреже тролејбуског подсистема подразумева изградњу контактне мреже у дужини од 9,2 километра, као и ширење мреже линија коришћењем возила на аутономни погон на деоницама дугим 3,55 километра. Овако формирана тролејбуска контактна мрежа омогућиће увођење још четири нове линије – најавио је Васиљевић.
До 2033. планирана је обнова трамвајског возног парка набавком 130 савремених возила, као и набавка 154 тролејбуских возила са аутономијом.
„PC Transport systems” је руска компанија специјализована за производњу градских електричних возила: трамваја, тролејбуса и електричних аутобуса. Од свог оснивања, постала је водећи руски произвођач трамвајских кола и лидер у примени иновација у градском електричном транспорту. У два производна погона капацитети омогућавају производњу три стотине трамвајских кола годишње.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs