Београд највеће градилиште у Европи

Нема коментара Share:

24.08.2021.
Главни градски урбаниста Марко Стојчић изјавио је да је Београд тренутно највеће градилиште у Европи по броју изграђених метара квадратних у односу на број становника.

– Гради се велики број јавних објеката, што је последица инвестиција, пре свега у приватне објекте. Из тих приватних инвестиција Град и Република имају новца да граде јавне објекте, што није био случај деценијама уназад – појаснио је Стојчић за канал Вести.

Данас имамо фантастичну околност да можемо да радимо припрему за девет објеката културе, велики број паркова, пјацета и тргова, навео је главни градски урбаниста.

– Ту се наравно убраја и метро систем, највећи пројекат у претходних неколико деценија. Од данас је на јавном увиду шински систем, укључујући и метро. Имаћемо и изградњу националног стадиона, унутрашње и спољне магистралне тангенте, као и обилазницу око Београда – прецизирао је Стојчић.

Најавио је улагање у инфраструктуру у свим деловима престонице, посебно на левој обали Дунава где, како је рекао, то годинама није био случај.

– Београд на води је појединачно највећа приватна инвестиција и показао је инвеститорима да је главни град Србије пожељна и сигурна дестинација за улагање. По броју градилишта Нови Београд предњачи, али пуно градилишта је и на Звездари, Вождовцу, у Земуну, Чукарици и Савском венцу – навео је Стојчић.

Када је реч о јавним објектима, истакао је да се ради велики број домова здравља, те да се завршава реконструкција Клиничког центра Србије. Такође, ради се и велики број вртића и школа.

Стојчић је подсетио и на изградњу линијског парка.

– Линијски парк ће бити трансформација нечега што није било лепо у нешто што је лепо и корисно. Биће то урбани, зелени простор уз реку, којим је некада пролазила железничка пруга од Београда на води преко Бетон хале па све до Панчевачког моста. План детаљне регулације ће се наћи пред одборницима Скупштине града на седници 30. августа. Очекујем да ће то бити после Аде Циганлије најпосећенији рекреативни простор у престоници. Свакако озелењен и без аутомобила – појаснио је главни градски урбаниста.

Најавио је потпуну реконструкцију Панчевачког моста.

– Тренутно се раде студије о евентуалном проширењу Панчевачког моста. Идеја је да се поред њега изгради додатна конструкција за трамвајски мост који би задовољио потребе становника с леве обале Дунава, јер је опредељене да шински систем постане главни систем јавног превоза – указао је Стојчић.

За наредну годину је најавио почетак изградње новог савског моста. Он ће се у будућности наставити у тунел који ће спајати савску и дунавску обалу, и знатно ће променити слику саобраћаја у центру града, казао је он. Према његовим речима, у плану је и изградња моста преко Аде Хује, који ће повезати спољну магистралну тангенту.

– Уз обилазницу око Београда, која се завршава следеће године, тај мост је најзначајнији за измештање транзитног саобраћаја. Такође ће и нова аутобуска станица профункционисати до краја године, док ће пуни капацитет доживети наредне године. После тога креће изградња нове железничке станице у Блоку 42 – најавио је Стојчић.

Најавио је реконструкцију Каленић пијаце током 2022. године, а 2023. године и завршетак реконструкције Бајлони пијаце, где ће се налазити и будућа метро станица.

– Усвојили смо елаборате за девет културно-историјских целина, до краја године биће усвојено још два и на тај начин ћемо имати јасну слику о заштити културног наслеђа у Београду – закључио је Стојчић.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Прoсeчнa плaтa у Бeoгрaду у jулу 2021. гoдинe већа oд 700 eврa

Следећа вест

Весић: Расписан тендер за извођача радова за последњу деоницу Булевара патријарха Павла

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *