27.09.2021.
Главни урбаниста Марко Стојчић рекао је да Секретаријат за јавни превоз и ЈКП „Београдски метро и воз”, у сарадњи са спроводиоцем конкурса Удружењем архитеката Србије, расписује конкурс за идејно архитектонско решење и дизајн метро станица прве линије београдског метроа. Он је прецизирао да у другој половини новембра почињу грађевински радови на Макишком пољу, где ће се налазити депо за метро систем прве и друге линије. Половином следеће године, додао је он, креће и изградња тунела, од Железника преко Белих вода ка Булевару војводе Мишића, а траса надаље иде преко Савског трга, Трга републике, Бајлонијеве пијаце, све до Миријева, где се завршава прва линија и одакле се наставља друга линија ка Земуну. Систем прве и друге линије, прецизирао је Стојчић, требало би да буде изграђен до 2030. године, с тим да ће прва линија бити у функцији 2028. године.
– Београђани су имали прилику да бирају између понуђених дизајна композиција возова. Активност коју тренутно спроводимо јесте архитектонски конкурс и за дизајн станица. Ове године знаћемо како ће све изгледати, и простор изнад метро станица и простор унутар станица на првој линији будућег метроа – навео је Стојчић за ТВ Вести.
Главни урбаниста је најавио и да ће се надаље радити на интегрисању шинског система, који заједно с метроом обухвата и БГ воз и трамвајски систем.
– То је висококапацитетни систем јавног градског превоза, еколошки је најприхватљивији и истовремено најбржи. Управо се завршава јавни увид у План генералне регулације шинских система, који је трајао месец дана и на којем су грађани могли да дају своје сугестије и примедбе. Такав систем је начин да се коначно разреши читав низ саобраћајних проблема у Београду. Бенефити су вишеструки, с једне стране економски, а с друге брзина комуникације између свих делова града биће знатно ефикаснија – истакао је Стојчић.
Интегрисани шински систем даје могућност да се шире зелене површине и дрвореди, као и да се поспешује пешачење и бициклирање као здрав начин кретања у граду, закључио је главни урбаниста.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs