Градоначелник Радојичић: Возни парк у градском превозу један од најмлађих у Европи

Нема коментара Share:

29.09.2021.
Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић изјавио је гостујући на ТВ Прва да су Законом о безбедности саобраћаја на путевима регулисани услови које возачи аутобуса морају да испуне, па и услови који се односе на старост возача аутобуса.

– Правила која произилазе из овог закона морају да се примењују, те се тако обављају контролни лекарски прегледи возача на сваке три године, а у случају када лекари процене, ти прегледи се раде и чешће. У случају последњег удеса у Земуну, још увек није утврђено да се он догодио због година возача. Да бисмо превенирали овакве догађаје, требало би даље да анализирамо и упоређујемо законска решења у нашој земљи са решењима која се у сличним ситуацијама примењују у другим земљама. Рецимо, у нашој земљи особа која није напунила 24 године не може да вози аутобус, док је у неким земљама у окружењу то могуће већ у 21. години. Можемо да кажемо да су наши закони нешто оштрији него у осталим државама у региону – казао је Радојичић.

Градоначелник је подсетио да су становници овог дела Земуна неколико пута писали петиције за изградњу дечјег игралишта на овом месту.

– Био сам на терену и разговарао сам са становницима овог дела Београда, а касније и са секретаром за саобраћај како бисмо ово место на којем се догодила саобраћајна незгода учинили што безбеднијим. Подсетићу да у Београду има 300 школа и у претходном периоду обезбедили смо 300 саобраћајних позиција како би околина школа била што безбеднија за ученике – рекао је Радојичић, нагласивши да ће у Секретаријату за саобраћај бити процењено на који начин је могуће додатно обезбедити постојеће игралиште и да ли ће оно уопште моћи да остане на том месту.

Говорећи о просечној старости аутобуса у градском превозу, Радојичић је прецизирао да она, узимајући заједно возила ГСП-а и приватних превозника, износи 7,1 годину.

– У Европи је просечна старост 11 година, а у ГСП 7,1 година. Од 2014. до 2019. године набављена су 344 аутобуса, а 2019. године 244 аутобуса. До средине следеће године набавићемо 100 аутобуса на гас и још десет електричних. Годишње се обављају два техничка прегледа, а сваки дан аутобуси пролазе контролу исправности кочница – казао је градоначелник.

Говорећи о депонији у Винчи, Радојичић је подсетио да је она настала седамдесетих година прошлог века и да су се сваки дан на њу одлагале велике количине смећа.

– Санацију депоније у Винчи ради француско-јапански конзорцијум и реч је о највећем пројекту јавно-приватног партнерства у Србији. Пројекат предвиђа санацију постојеће депоније, једне од највећих депонија на отвореном у Европи, каи и изградњу новог складишног центра и јединице за спаљивање где ће се производити електрична и топлотна енергија. Становници Београда дневно генеришу око 1.600 тона комуналног отпада који се 45 година таложио на потпуно неусловној депонији. У наредних годину дана до две године, главни делови пројекта биће реализовани. Реч је о проблему који је постојао педесетак година и коначно смо близу његовог потпуног решења – казао је градоначелник.

Када је реч о тренутној епидемиолошкој ситуацији са вирусом корона, Радојичић је подсетио да 90 одсто становништва мора бити прокужено, односно мора стећи имунитет вакцинацијом или обољевањем.

– Ако дозволимо да се грађани разболевају, стицање имунитета ће трајати јако дуго и наравно са неизвесним исходом за појединца. Нисам за поновно увођење најрестриктивнијих мера потпуног затварања, али јесам за увођење неке форме ковид пропусница. Тиме бисмо смањили ризик од преношења вируса и даљег заражавања, али бисмо и мотивисали грађане, нарочито младе, да се вакцинишу. Важно је да сви заједно учинимо све што је у нашој моћи како бисмо сви били што безбеднији и здравији – закључио је први човек Београда.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Грађевинска инспекција поднела кривичне пријаве против инвеститора зграда на Цветановој ћуприји

Следећа вест

Горан Весић: За Београд велика част посета балет мајстора Хулија Боке

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *