Отворен „6. CIVINET Форум Словенија – Хрватска – Југоисточна Европа”

Нема коментара Share:

01.10.2021.
Градски урбаниста Марко Стојчић данас је заједно са помоћником министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Ђорђем Милићем и представницом Тајништва мреже CIVINET Лидијом Павић-Рогашић отворио у Старом двору „6. CIVINET Форум Словенија – Хрватска – Југоисточна Европа”.

Стојчић је овом приликом изјавио да је Словенија највише одмакла у овој области и покренула овако нешто.

– Искуство Словеније нам је послужило да видимо шта су достигнућа, препреке и проблеми у спровођењу ове идеје у веОтворен 11. Европски фитнес конгрес на Београдском сајмуликим градовима. Ово искуство нам је скратило време да дођемо до неких резултата. Највише се поносимо Планом одрживе мобилности који је пре неколико месеци био међу три кандидата за освајање првог места. Нажалост, нисмо добили прво место, али се осећамо награђеним јер смо били у јакој конкуренцији. Доживљавамо као награду чињеницу да смо уврштени у три најуспешнија града. Град Београд тренутно ради генерални урбанистички план. Трудимо се да реч урбанизам умањимо, како бисмо истакли суштинску ствар, а то је да је то стратешки план за развој Београда у наредних 20 година који ће имати утицај и после 2041. године. Као једна од најважнијих поставки овог стратешког плана који треба да дефинише бољи живот грађана Београда и бољу екологију. Такође и да се покуша изборити са једним од највећих проблема у Београду, а то је саобраћај – рекао је Стојчић. 

Он је нагласио да Град Београд има 650 хиљада аутомобила на улицама града.

– Ово је велики број за град ове величине и за површину саобраћајница које имамо. Јасно је да План одрживе мобилности који смо усвојили дефинише нову хијерархију у саобраћају која каже да је пешак најважнији, након њега бициклиста, па јавни градски превоз и на четвртом месту аутомобил. Ово ћемо интегрисати у генерални урбанистички план и то ће се прелити у све друге функције града у смислу спровођења како бисмо у наредним годинама имали унапређену мрежу одрживе урбане мобилности – рекао је Стојчић.

Он се осврнуо и на изградњу линијског парка и додао да ће бити у дужини од 4,6 километара.

– Он је постављен на бази закључака из Плана одрживе урбане мобилности. Имамо у плану и значајније проширење пешачких зона. Београд је један од градова у Европи који предњачи у кардиоваскуларним болестима те ће ово утицати да број оболелих опадне захваљујући пешачењу и бициклирању. Такође, крајем новембра почиње и изградња метроа. Након завршетка прве линије 2028. и друге линије 2030. године добићмо метро систем од две линије који ће нам помоћи да понудимо грађанима алтернативу у односу на колски саобраћај – закључио је Стојчић.

Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Ђорђе Милић изјавио је да је Република усвојила Стратегију интерног одрживог урбаног развоја.

– Достигли смо одређен степен моторизације. Моторна возила су дотрајала и треба да гледамо како да пређемо на оне који неће загађивати животну средину. Један од занимљивих пројеката је тај да у сарадњи са Националном асоцијацијом за електрична возила подстакнемо изградњу једног истраживачког центра где би се стручњаци у области електровозила ангажовали у иновацији – рекао је Милић.

Представница Тајништва мреже „CIVINET Словенија – Хрватска – Југоисточна Европа” Лидија Павић-Рогашић изјавила је да ова мрежа постоји од 2013. године и броји 197 чланова.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Радојичић: Град Београд чини све да се повећа број вакцинисаних

Следећа вест

Одржавање зеленила у разделној траци aуто-пута кроз Београд у недељу

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *