Потписан уговорни споразум за пројекат изградње инфраструктуре и насипање платоа за депо метроа у Макишком пољу

Нема коментара Share:

03.11.2021.
Уговорни споразум за пројекат изградње инфраструктуре и насипање платоа за депо метроа у Макишком пољу у Београду потписан је данас у Старом двору. Споразум су потписали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, директор ЈП „Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда” Душица Анђелковић, секретар за комуналне и стамбене послове Никола Ковачевић и представник компаније „Пауер Чајна” Јанг Бо.

Заменик градоначелника Горан Весић је, обраћајући се присутнима, рекао да овај тренутак чекамо дуже од пет деценија. 

– Четвртог децембра 1970. године први пут је нашем граду обећан метро. За ових 51 годину било је добрих и лоших времена, било је времена када је Град Београд имао новца, али и када је ситуација била другачија. Ипак, никада се није десило да се на једном месту споје политичка воља да се изгради метро, снага, стручност, али и обезбеђен новац за реализацију овог пројекта. Данас би посебно требало да будемо захвални председнику Вучићу, без чије подршке овог пројекта не би било – рекао је Весић.

Према његовим речима, обезбедити 4,6 милијарди евра за изградњу прве две линије метроа, значи имати на располагању четири годишња буџета Београда. 

– Град не би био у  могућности да финансира изградњу метроа без подршке Владе Републике Србије. Захвалан сам министру финансија Синиши Малом, који је још као градоначелник почео да ради на овом пројекту. То говори колико је важан континуитет и колико је важно да заједнички радимо на истом циљу. Најважнији циљ је да Београд добије метро. Следеће недеље Скупштина града требало би да усвоји План генералне регулације шинских система на територији Града Београда. То не значи само првих 42 километра Београдског метроа са 42 станице, већ и 42,6 километара трамвајских шина са новим трамвајским депоом, као и 223 километра БГ воза. То значи да ће све приградске општине – Обреновац, Сурчин, Лазаревац, Младеновац, Сопот и Барајево, без Гроцке у првој фази, бити повезане с градом модерном градском железницом, која ће у шпицу имати поласке на сваких 10 до 12 минута, као и на 45 минута ван шпица. То значи да ће се Београд спојити са Панчевом, као и са рубним општинама и Београд ће постати јединствена целина – додао је Весић.

Он је истакао да ће до 2030. године Београд имати доминантан шински подсистем саобраћаја, који ће бити независтан, капацитативан, али и еколошки исправан. 

– То је највећа победа Београда. Хвала свима који су учествовали у раду на овом пројекту, јер без подршке Владе, министара Малог и Момировића, не бисмо могли да почнемо изградњу метроа. Ово је велика победа Београда и Београђана, а наш град ће коначно ући у ред европских метропола које имају метро. Такође, ово је доказ да могу да се остваре снови који трају 51 годину. То је могуће уколико смо посвећени, уколико верујемо и заједнички идемо ка истом циљу. Пред нама је велики посао, изградња метроа је веома захтевна, биће много изазова, али сам сигуран да ћемо, као што смо успели да припремимо реализацију посла, изаћи на крај са свим проблемима који могу да се појаве. Данашње потписивање уговора означава почетак изградње Београдског метроа и сигуран сам да ће Београђанке и Београђани почетком јануара 2028. године возити првом линијом метроа – поручио је Весић. 

Министар финансија Синиша Мали рекао је да потписивање данашњег уговора са кинеском компанијом „Пауер Чајна” почетак изградње прве линије метроа у Београду. На Макишком пољу, додао је, у понедељак, 22. новембра, видећете велики број радника, машина и крећемо са остварењем сна, које су генерације пре нас сањале. 

Како је навео, метро представља симбол успеха, јаке и снажне Србије, као и да шински систем на територији града Београда интегрише три линије метроа и даље проширење БГ воза и трамвајског система у граду.

– Београд се полако и сигурно окреће шинском систему који је еколошки прихватљивији, који је бржи, ефикаснији, а који треба да допринесе ефикаснијем саобраћају и бржем протоку људи кроз град, али и да реши саобраћајне гужве. То ће отворити нову страницу у развоју Београда као савремене, модерне метрополе – истакао је Мали.

Према његовим речима, потписивање уговора за изградњу депоа биће у фебруару 2022. године, након тога у марту следи потписивање уговора за изградњу приступних саобраћајница на подручју Макишког поља, у јулу потписивање уговора за изградњу станица и тунела за прву линију. У новембру креће изградња депоа на Макишком пољу, почетак радова на изградњи приступних саобраћајница очекује нас у мају 2023. године, почетак радова на изградњи станица очекује нас у септембру 2023, почетак радова на изградњи тунела је у децембру 2023.

Како је навео, у фебруару 2026. године следи набавка возова и почетак тестирања, дакле завршетак грађевинских радова на првој линији метроа. Завршетак прве линије метроа и њено пуштање у функцију планирано је 2028. године.

– Пројекат изградње друге линије метроа од Миријева, преко Земуна до Бежаније већ се ради и ми ћемо почетком 2024. године кренути у реализацију овог пројекта. Почетак изградње станица већ 2025, почетак радова на изградњи тунела 2026. године, а завршетак друге линије метроа 2030. године – рекао је Мали и додао да је Влада Србије обезбедила новац за изградњу метроа.

Он је захвалио свима који су учествовали у припреми уговора, анализама, студијама и истакао да је ово последица вишегодишњих напора.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић поновио да је данас велики дан за Град Београд и Републику Србију.

– Имао сам ту привилегију да, као неко ко се касније укључио, видим један озбиљан рад који су показале моје колеге Синиша Мали и Горан Весић и желим да им се захвалим на томе. Наравно, поред њих ту је и велики број републичких и градских институција, представници војске и сви други који су на овом пројекту радили свакодневно. Треба имати на уму да је једини разлог зашто за претходних 50 година ништа није урађено до уназад неколико година то што су овакви пројекти јако тешки и јако скупи – рекао је Момировић, захваливши се и партнерима из Кине на сарадњи.

Он је додао да град величине Београда не може да се развија без метроа.

– Ако желимо да подигнемо потенцијале града, побољшамо његов саобраћај и еколошку перспективу, морамо да уђемо у ову инвестицију. Овај пројекат једини доноси перспективу овом граду, грађанима Београда и Републике Србије. Све примедбе ћемо у току градње исправити јер овај пројекат се ради за наше грађане и нашу привреду – рекао је министар Момировић, истакавши да велики број ауто-путева, брзе железнице и других пројеката доказује да је Србија умногоме напредовала у економском, грађевинском, политичком и сваком другом смислу. 

Представник компаније „Пауер Чајна” Јанг Фан је истакао да су почаствовани учествовањем у реализацији пројекта Београдски метро и захвалио Влади Републике Србије, Граду Београду и Амбасади Народне Републике Кине у Србији на указаном на поверењу. 

– Заједничким радом свих страна данас смо успешно потписали уговорни споразум за пројекат изградње инфраструктуре и расипања платоа за депо метроа у Макишком пољу, који означава убрзани почетак развоја и изградње београдског метроа – указао је Фан.  

Он је истакао да ће „Пауер Чајна” са својим вишегодишњим искуством изградње метроа, како у Кини тако и другим деловима света у потпуности допринети реализацији пројекта.  

Догађају су присуствовали председник Скупштине града Никола Никодијевић, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, чланови Радне групе за метро, те представници ресорних министарстава и Града Београда. 

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Промена режима јавног превоза због радова у Улици пилота Михаила Петровића

Следећа вест

Почео је 53. Бемус

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *