Град Београд са „Железницама Србије” уредио осам железничких станица, све спремно за брзи воз Београд – Нови Сад

Нема коментара Share:

16.03.2022.
Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да је Град Београд заједно са „Железницама Србије” уредио осам железничких станица, како би све било спремно за пуштање у саобраћај брзог воза на релацији Београд – Нови Сад. Он је приликом данашњег обиласка завршних радова истакао да ниједна од ових станица више не изгледа као раније. 

Уређене железничке станице обишли су и Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима, као и Ненад Станисављевић, пи-ар менаџер компаније „Инфраструктура Железнице Србије”.  

– Све станице сада су модерне и уређене, са уграђеном новом опремом, а Град је обновио све приступне саобраћајнице. Само на Железничкој станици „Нови Београд” завршено је око десет хиљада квадратних метара нових асфалтних површина, ту су нови травњаци, 270 паркинг места и тридесет за особе са инвалидитетом, слично је и у Камендину, као и на свим осталим станицама. Прилагодили смо јавни превоз грађанима и повећали број линија, како би веза била још бржа. На тај начин поспешили смо да људи више користе железницу – казао је Весић у изјави за Беоинфо. 

Град је тако показао одговорност јер су укључена бројна комунална предузећа како би посао на време и у интересу грађана био завршен. 

– Доминантан подсистем јавног превоза 2030. године биће управо шински превоз: градски воз, трамвај и наравно метро – истакао је Весић. 

Дарко Главаш је прецизирао да је на железничким станицама урађено око 40 хиљада квадратних метара нових асфалтних застора и пешачких стаза, око осамсто нових паркинг места, око сто хиљада квадратних метара зелених површина, више десетина хиљада кубних метара смећа је однето, постављено је и четрдесет нових расветних тела, а урађени су и нови засади, нова канализациона, водоводна и електромрежа, дакле нов, модеран систем на месту деценијама запостављеном.

– Све је, дакле, спремно да брзи воз буде пуштен у саобраћај због чега апелујемо на грађане да не злоупотребљавају пружне прелазе, односно да не прелазе на местима која нису за то предвиђена, те да не оштећују нову путну инфраструктуру и безбедносне баријере – навео је Главаш. 

Једна од веома важних ствари коју је урадио „Београд-пут”, истакао је Главаш, јесте пут Ц10, који заправо представља везу са Новосадским путем. То је заправо потпуно нова саобраћајница на којој је асфалтирана површина од око петнаест хиљада квадратних метара, а линије јавног градског превоза су раздвојене и урађено је потпуно ново спајање са Новосадским путем, додао је он. 

Ненад Станисављевић је истакао да ће брзи воз саобраћати од Железничке станице „Београд центар” до Железничке станице „Нови Сад”. 

– Због густе насељености кроз Београд, тачније до Железничке станице „Батајница”, саобраћаће до 120 километара на сат, а потом ће развијати брзину до 200, како би читаву релацију прешао за планираних 36 минута. Држава Србија, Град Београд, „Железнице Србије” и извођачи, сви су уложили максималан напор како би све било спремно за пуштање у саобраћај. У току су симулације саобраћаја како ће он изгледати када је у редовном режиму, дакле данас нас очекује 127 пролазака без путника. На релацији Београд – Нови Сад саобраћаће укупно 36 возова, по осамнаест у оба правца. Они који ће се заустављати само на једној станици, управо у Новом Београду, релацију ће прелазити за 36 минута, а остали су разврстани у две категорије, у зависности од броја заустављања у станицама, с временом путовања 47-48 минута, односно 56-57 минута. Услуга ће бити више него квалитетна, а путовање више него конкурентно – казао је Станисављевић. 

И овом приликом упућено је упозорење грађанима, посебно онима који станују дуж пруге и који су претходних година прелазили пругу мимо прелаза да то више не чине, као и апел да се читав систем чува.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Градске знаменитости у зеленој боји

Следећа вест

Никодијевић у Старом двору угостио Ден Тану

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *