16.06.2022.
У протеклих девет година много тога доброг урађено је у Београду. Када упоредимо српску престоницу 2013. године и данас, видимо да то није исти град и да је сада много бољи за људе, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић за РТС.
– Најпоноснији сам на реализацију пројекта изградње метроа. То је без сумње највећи инфраструктурни пројекат који се ради у Србији. Када 2028. године будемо завршили прву линију, а две године касније и другу, Београд ће бити потпуно другачији град – казао је Весић.
Он је прецизирао да су предвиђена 42 километра метро линија и да ће систем БГ воза имати 237 километара, што реконструисаних, што нових линија.
– Повезаћемо све приградске општине БГ возом, од Сурчина, преко Обреновца, Лазаревца до Младеновца. Становници тих насеља ће у „шпицу” имати везу са центром Београда на сваких 10 до 12 минута, а ван шпица на 45 минута, што потпуно мења квалитет живота људи у тим насељима – рекао је Весић.
Весић је истакао да је посебно срећан што данас у Београду има скоро 80.000 деце која иду у вртиће, док је 2013. године тај број износио нешто више од 57.000 малишана.
– Тренутно смо завршили, завршавамо или пројектујемо вртиће, па крећемо да радимо укупно 24 вртића. Са тим новим вртићима нећемо више имати листе чекања. Пре десетак година, на листама је било и по 17.000 деце, а то што смо укључили и приватне вртиће у наш систем помогло је да смањимо листе. Веома је важно за родитеље да знају да живе у граду где своје место у вртићу има 75 одсто деце. Тога нема ни у Бечу, Лондону, нити у неким много развијенијим градовима од Београда – рекао је Весић.
Изразио је задовољство чињеницом да је просечна плата у престоници 838 евра, док је 2013. године износила 479 евра.
– Када просечна плата у Србији буде расла, како је председник Вучић најавио, просечна плата у Београду износиће више од 900 евра. То значи да ћемо 2030. године имати просечну плату 200.000 динара, што је веома важно за подизање стандарда грађана – навео је заменик градоначелника.
Весић је истакао да је смањена незапосленост, која тренутно износи око осам одсто, а била је негде око 18 процената, што је још један доказ да се Београд развија.
Oн је подсетио да је планирано да се уради више мостова.
– Први је Мост на Ади Хуји за који је Град Београд завршио пројекте и тренутно са Владом Републике Србије тражи партнера. Када се мост заврши, добићемо унутрашњу обилазницу која ће омогућити да реконструишемо и Панчевачки мост. Тако ћемо на Дунаву имати три моста, Пупинов, Панчевачки и Мост на Ади Хуји. До марта следеће године биће завршена и цела полуобилазница до Бубањ потока. Сада нас чека тај последњи део посла – спајање Бубањ потока и Панчева, где се гради велики друмско-железнички мост који ће бити четврти мост на Дунаву код Винче и који ће потпуно изместити железнички саобраћај из Београда и омогућити да заиста имамо праву обилазницу. Поред тога, радиће се и мост у функцији БГ воза између Сурчина и Обреновца, нови Савски мост, који ће имати четири траке и посебне трамвајске траке. Тај мост ће бити пропуснији, растеретиће „Газелу” и Бранков мост и ићи ће право у тунел који ће се налазити код Економског факултета и који ће се завршавати скоро до Панчевачког моста у Булевару деспота Стефана. Тај пројекат ће растеретити саобраћај у центру града за око 12 одсто, а загађење ће бити смањено за десетак одсто. Београд се развија, тренутно се гради скоро два милиона квадрата, и представља мотор развоја Србије – истакао је Весић.
Он је подсетио да је у граду обновљено више од 500 фасада и да су начињени велики кораци када је у питању заштита од буке.
Говорећи о плановима и пројектима који чекају новог градоначелника, Весић је истакао да је на првом месту метро.
– Иако је то републички посао, изградња метроа мора да се настави, као и куповина аутобуса. У последње четири године смо купили 451 аутобус, а сад стиже и нових сто аутобуса на природан гас. План је да се сваке године купује нових сто аутобуса, што је и обавеза за оне који ће о томе да наставе да воде рачуна – рекао је Весић.
Он је подсетио да је припремљен тендер за куповину нових трамваја.
– Београд мора да купи око 110 нових трамваја. Био је и тендер за куповину 80 тролејбуса, који мора да се понови. Тендер за тролејбусе, који је пролетос био расписан, пропао је и сада очекујемо нови. То су ствари које Београд треба да уради како би дочекао спремно изградњу метроа – поручио је Весић.
Према његовим речима, наставак финансијске консолидације је такође важан.
– Београд је 2013. године био задужен 1,2 милијарде евра, а буџет је био мањи од 600 милиона евра, док је данас буџет нешто већи од 1,3 милијарде евра, а задужење крајем прошле године око 280 милиона евра. Мора да се настави са финансијском консолидацијом и да се строго контролише рад јавних предузећа, како би она служила грађанима – закључио је Весић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs