04.02.2023.
Решење да се Зоолошки врт премести из центра града на Аду Сафари је најбоље за животиње, али и за културно добро какво је Калемегдан, јер никада није могао ни да уђе на листу Унеска баш због тога што се ту налазио Зоо-врт, изјавио је градоначелник Александар Шапић.
Он је гостујући на ТВ Прва истакао да никада нико није доводио у питање чињеницу да је садашње место Зоо-врта неусловно за животиње.
– Било је разних предлога да се измести на ободе града у Сурчин, Крњачу. Велико ратно острво је била идеја бившег директора Вука Бојовића, али се испоставило да је несуловно јер често плави. Ово наше решење, које није преко ноћи преломљено, најбоље је и за животиње и за Калемегдан, а и најближе је предлогу Вука Бојовића. Биће и приступачније са алтернативним начинима доласка на Аду Циганлију – рекао је Шапић.
Према његовим речима, на Аду само викендима може да дође око 200 хиљада људи, а Зоолошки врт годишње посети око 400 хиљада. Ту, како је рекао, отпада теза да неће бити велика посећеност Зоо-врта на новој локацији.
Шапић је истакао да овај пројекат захтева претходне потезе, пре свега решавање статуса 270 породица које живе у овом делу Аде Циганлије у полулегалном насељу.
– Град их неће оставити на улици, већ ће учинити све да им обезбеди адекватан смештај у складу са законом. На предстојећој скупштини говорићемо и о још једној теми у вези са Адом Циганлијом, о пешачко-бициклистичком мосту, који ће омогућити бољи прилаз са новобеоградске стране. Ревитализоваћемо и план савске жичаре из Улице Агостина Нета, која такође треба додатно да повеже новобеоградску страну са Адом – рекао је Шапић, оценивши да би пешачко-бициклистички мост могао да заживи крајем 2024. или почетком 2025. године.
Градоначелник је најавио још неколиком важних одлука које ће се наћи пред одборницима градског парламента на предстојећој седници.
– Једна од њих је промена Плана детаљне регулације Булевара краља Александра, који је донет 2010. године, а према којем би требало да се продужи траса трамваја даље од Устаничке улице ка Смедеревском путу. Из тог разлога, никада се није ушло у даљу реконструкцију Булевара јер би требало да се сруши велики број кућа. Укидањем трамваја у том делу омогућујемо да се Булевар шири са по две траке у оба смера и да се уреди део између Устаничке улице и Цветкове пијаце. Изменом плана трамвај иде до Устаничке, где се окреће, а даље иде аутобус – прецизирао је градоначелник.
Он је најавио и то да ће на овој седници градске скупштине на дневном реду бити одлука о постављању информативних табли у сваком стамбеном улазу на којима ће бити информације важне за свакодневни живот грађана, као и одлука о преузимању наплате карата у јавном превозу од приватника, како би Град преузео одговорност за оно што је обећао.
– Учинићемо све да превоз буде квалитетан, да грађани схвате да је важно да плаћају карту, да знају шта плаћају и да им, што је више могуће, упростимо комуникацију са градским превозом – закључио је градоначелник.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs