29.06.2021.
Заменик градоначелника Горан Весић подсетио је данас у гостовању у јутарњем програму РТС-а да је 2012. године око 17.000 деце чекало на место у вртићу, док је данас тај број око хиљаду.
– У међувремену смо изједначили децу која иду у приватне вртиће. Град је обезбедио субвенције за њих, што раније није био случај, а са друге стране градимо нове вртиће. У овом тренутку Град завршава или гради осам вртића. Вртић у Милоја Закића на Чукарици ће бити готов у септембру, вртић у Патријарха Павла је завршен, у Новоградској је при крају, два на Новом Београду почињу да се граде, у Курсулиној се завршава за месец-два, а један у Сурчину је већ завршен. Расписујемо тендере и до краја године почињемо да градимо вртиће у Браће Јерковић, Миријеву, Борчи, Миљаковцу 3, Младеновцу, Сремчици и Степојевцу. У наредним месецима биће расписан тендер за изградњу још десет вртића у наредној години и са тих 25 вртића у Београду више неће бити деце на листи чекања – истакао је Весић.
Говорећи о градском саобраћају, Весић је подсетио да је јуче расписан тендер за куповину нових сто зглобних аутобуса.
– Ради се о аутобусима на гас. Прошле године донели смо одлуку да ниједно возило не сме да буде на дизел, већ еколошки прихватљиво возило. Тако ћемо сваке године у наредних пет година куповати по сто возила на гас, у међувремену ширимо трамвајску мрежу са нових 50 километара, кренућемо и у обнову трамваја, а у новембру почињемо да градимо метро. Прва линија прорадиће 2028. године, а друга 2030. године. Наставићемо са ширењем трамвајске мреже, тако да 2030. године ниједно возило у градском превозу неће више бити на дизел, већ ће сва бити еколошки прихватљива – истакао је заменик градоначелника.
Весић је нагласио да ће Град Београд у јулу расписати тендер за првих 2.000 људи који ће моћи да добију субвенције за бицикле.
– Желимо да стимулишемо домаћу производњу, али ћемо тај програм додатно и проширити. На јесен ћемо расписати тендер и за јавне бицикле, односно 150 станица са по десет бицикала, а држави смо предложили и неке измене закона како би се стимулисао бициклистички саобраћај. Трудимо се да бициклистички и пешачки саобраћај добију предност у односу на аутомобилски, а ту ће нам много помоћи и метро који ће нам омогућити да будемо много оштрији у мерама – рекао је Горан Весић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs