30.08.2021.
На данашњој седници Скупштине Града Београда биће донета Одлука о јавном превозу путника у линијској пловидби на територији града, чиме се отвара могућност да Град на рекама успостави јавни превоз од Гроцке до Обреновца, рекао је заменик градоначелника Горан Весић гостујући у јутарњем програму ТВ Хепи.
Он је прецизирао да се одлуком уређују услови за обављање јавног превоза бродовима, обавезе превозника и путника, обим и квалитет услуга, као и ко је дужан да обавља контролу.
– Одлука предвиђа да бродске линије могу бити за линијску пловидбу, али и туристичко-кружне линије. Редован превоз бродовима обављаће се од 6 до 22 сатa, осим у данима када пловидба није могућа због временских услова. Линије се утврђују у складу са потребама становништва и одређују планом линија, а региструју се у Секретаријату за јавни превоз уз претходно одобрење Лучке капетаније. Путник неће моћи да уђе у возило без претплатне или неке друге карте за јавни превоз јер ће се валидација карата вршити на пристаништима и без ње неће бити дозвољен улазак на брод – рекао је Весић.
Како је појаснио, одлука предвиђа да су возари дужни да својом пловидбом не угрожавају путнике, да се старају о одржавању реда у пловилу и придржавају наредби Лучке капетаније. Да буду у радним оделима, с тим да горњи део има утиснуту ознаку пословног имена. Возар неће дозволити да на брод уђе путник под утицајем алкохола, оболели од заразне болести, дете млађе од шест година без пратиоца и путник без карте. У случају квара пловила, превозник мора да ангажује друго у року од два сата. Путници који се укрцавају на брод дужни су да имају валидирану карту за јавни превоз, а са собом могу унети ручни пртљаг, дечја колица, инвалидска колица, бицикл и пса или мачку.
– Београд је град на две међународне пловне реке са скоро сто километара речних обала. Невероватно је да своје реке нисмо користили за јавни превоз као што то раде многи градови у свету. Већ две године са Секретаријатом за јавни превоз радим на пројекту речног јавног превоза који не подразумева само уређење речног превоза већ и промене у систему превоза како би будућа пристаништа односно речне станице биле повезане копненим видовима јавног превоза – рекао је Весић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs