Потписан оквирни споразум за услугу персоналне асистенције

Нема коментара Share:

02.12.2022.
Град Београд обезбедио је средства за наставак пружања услуге персоналне асистенције и у 2023/2024. години. На нивоу Секретаријата за социјалну заштиту закључен је нови оквирни споразум са изабраним лиценцираним пружаоцем услуге персоналне асистенције, Центром за самостални живот особа са инвалидитетом Србије из Београда, a по претходно спроведеном поступку јавне набавке.

Уговорена вредност услуге износи 119 милиона динара. Током трајања оквирног споразума, планирано је да се за услугу персоналне асистенције утроши око 200.000 сати.

– Град Београд и Секретаријат за социјалну заштиту препознају проблеме са којима се особе са инвалидитетом суочавају. Трудићемо се да и убудуће будемо важан ослонац у њиховој борби, да унапређујемо постојеће, али и да уводимо нове услуге у систем социјалне заштите – изјавила је градска секретарка за социјалну заштиту Александра Чамагић.

Према њеним речима, услуга персоналне асистенције обухваћена је системом услуга социјалне заштите Града Београда, почев од 2016. године, и од тада се спроводи у континуитету.

– Услуга је првобитно пружана за 50 корисника, док тренутно услугу користи 90 особа. У наредном периоду планирано је повећање броја корисника у складу са исказаним потребама и капацитетом пружаоца услуге. На тај начин потврђујемо да је један од приоритета социјалне политике Града Београда унапређење квалитета услуга које пружа корисницима, као и одговоран однос према свим социјално угроженим и маргинализованим друштвеним групама којима је подршка неопходна – истакла је Чамагићева.

Како је рекла, сврха услуге персоналне асистенције је пружање подршке кориснику услуге у одржавању и унапређивању квалитета његовог живота кроз одржавање што већег степена самосталног живота и уз активно учествовање у заједници.

– Овом услугом обезбеђује се одговарајућа практична подршка која је кориснику неопходна за задовољавање основних, личних и друштвених потреба које физички није у стању да задовољи без помоћи која је истовремено лична и практична. Услуга персоналне асистенције корисницима пружа могућност избора активности које би им иначе биле недоступне – прецизирала је градске секретарка за социјалну заштиту.

Услуга персоналне асистенције доступна је пунолетним лицима са инвалидитетом са процењеним I или II степеном подршке, а која остварују право на увећани додатак за помоћ и негу другог лица. То су лица која су способна за самостално доношење одлука, радно су ангажована или су активно укључена у рад различитих удружења грађана, спортских друштава, политичких партија и других облика друштвених активности, односно лица која су укључена у редовни или индивидуални образови програм.

Персонални асистент ангажован је у раду са једним корисником, најмање 20, а највише 40 сати недељно, према процењеним потребама и капацитетима корисника, о чему решењем одлучује Градски центар за социјални рад.

– Беома ми је драго што у сусрет Међународном дану особа са инвалидитетом потписујемо нови оквирни споразум са лиценцираним пружаоцем услуге персоналне асистенције. Овај вид помоћи и подршке особама са инвалидитетом је омогућио да воде самосталан и продуктиван живот као равноправни грађани у својој заједници. На листи чекања, према подацима из октобра месеца, укупно је 15 лица, а план је да у наредном периоду сви заинтересовани корисници и добију услугу – изјавила је секретарка Чамагић.

Председница Центра за самостални живот особа са инвалидитетом Србије Мимица Живадиновић рекла је да је ова услуга од великог значаја како за наше кориснике тако и за њихове породице.

– Посебно нам је драго што Град препознаје то и увећава издвајања за ову услугу како би укључили све кориснике којима је овај вид помоћи потребан – изјавила је Живадиновићева.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Позив добровољним даваоцима да дају крв

Следећа вест

Никодијевић: Београд подржава предлог да „Рута” постане манифестација од изузетног значаја за град

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *