Шапић: Раскидамо уговор са Кенткартом и уводимо јефтинији и ефикаснији систем јавног превоза

Нема коментара Share:

06.04.2023.
Предложићу одборницима да се на седници Скупштине града за седам дана једнострано раскине уговор са Кенткартом и да се имплементира потпуно нови систем. Подићи ћемо тужбе против свих одговорних и код приватног предузетника, и унутар Града Београда. Не верујем да ће Град да плаћа пенале због раскида уговора и спреман сам да преузмем сву политичку одговорност због одлука које доносим, изјавио је данас градоначелник Александар Шапић на својој редовној конференцији за новинаре у Старом двору.

Он је подсетио да је требало да се постигне договор о раскиду уговора са приватним предузетником, који од 2011. године има ексклузивно право да врши наплату, контролу, логистику и систем праћења рада система јавног превоза. Град би преузео наплату и контролу карата, а они на основу система јавне набавке или кроз преговарачки поступак би задржали систем који су сами имплементирали и о коме воде рачуна.

– Годинама слушамо да је главни разлог пада наплате карата то што грађани неће да плаћају карте. Због тога сам и хтео да се контрола и наплата карата пребаци на Град, јер је према подацима које имам од 2012. године приход пао скоро 30 одсто. У последњих месец и по дана схватамо да не смемо да настављамо посао са њима, јер би онда и ова градска управа постала саучесник – рекао је градоначелник.

Ми ћемо, појаснио је Шапић, покушати да докажемо, а за то имамо заиста неупитне доказе, да је уговор од старта био штетан за Град Београд и да је читав систем базиран на валидатору који не може да функционише и који наноси велику финансијску штету Граду и грађанима. 

– Они се нису придржавали ни тако штетног уговора, што такође доводи у питање наше плаћање потенцијалних пенала. Да подсетим и да је у уговору наведена и обавеза приватног предузетника да константно улаже у системе и да га унапређује наредних десет година, када би требало да га преузме Град – прецизирао је први човек престонице.

Како је навео, њихова идеја је била да се кроз процес валидације стекне реална слика и увид у стање јавног превоза и да се на основу те информације унапређује јавни превоз.

– Град према уговору није имао информације ни о броју путника, нити о броју аутобуса који излазе на улице, као ни о броју путника који купују карте. Сав новац најпре је ишао на њихов рачун, а тек онда би са тог рачуна 92 одсто било послато Граду, а логично је било да буде обратно. Град није имао никакав увид у реално стање због чега су валидатори превара, као и GPRS системи који су били уведени у сваки аутобус. Информација коју је валидатор слао даље била je апсолутно безначајна и ничему није служила, јер је покривала само 20 до 30 одсто људи. Зато ступањем на снагу новог система наплате карата укидамо валидаторе, а улаз и излаз путника ће бити на сва врата. Уколико заживи нови систем, он ће бити активан од маја – појаснио је Шапић.

Градоначелник Београда је навео да је стари систем јавног превоза подразумевао четири зоне и седам тарифа, те да је био веома компликован. 

– На нама је да видимо да ли смо у стању да поставимо нови систем који ће бити једноставнији, јефтинији, ефикаснији и поштенији, али и сврсисходнији за Београђане. Нови систем имаће две зоне и две тарифе. Новина је и to што ћемо укинути временску карту од 90 минута. Постојаће целодневна карта за обе зоне, дакле за читаву територију Београда, и то по цени од двеста динара – најавио је Шапић. 

Како је појаснио, више неће бити карaта за три и за пет дана, већ за седам дана, за обе зоне, што ће коштати 1.000 динара. Месечна карта за прву зону биће 3.000 динара, а за прву и другу 3.500 динара. Годишња карта за обе зоне износиће 35.000 динара, а за зону један 30.000 динара.

Према његовим речима, уводи се систем плаћања СМС поруком, бесплатном апликацијом у оквиру које ће моћи да се плаћа СМС поруком, свим платним картицама и на продајним местима дистрибутера за наплату карата. 

– Средњошколци неће морати да плаћају превоз. Превоз за лица старија од 65 година ће такође бити бесплатан. Она ће вадити доживотну карту без икаквог плаћања или ће то урадити путем апликације и добити електронску карту. Све повлашћене категорије плаћаће 1.000 динара, а они који су имали право на бесплатан превоз, то право и даље задржавају. Контролора више неће бити, већ ће тај посао обављати БЕЛИ – закључио је градоначелник.

Напомена: видео линк изјаве градоначелника можете преузети са следећег линка:

https://www.filemail.com/t/S8ZYgCrD

Документ Систем јавног превоза у PDF формату можете преузети на дну странице.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Радно време занатских и трговинских објеката за време васкршњих и првомајских празника

Следећа вест

Шапић: Нова платформа јавног превоза по нижим ценама

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *