04.10.2024.
Новоформирани унутрашњи магистрални прстен повећаће проточност саобраћаја од Бранковог моста до почетка Булевара војводе Бојовића и смањити гужве јер ће, користећи ову обилазницу, грађани далеко брже стизати с једног на други крај града него када возе кроз центар, рекао је данас градоначелник Александар Шапић приликом обиласка новог кружног тока у Поп Лукиној и завршених радова у Карађорђевој улици.
Он је истакао да су у току лета завршени радови у овом делу Карађорђеве улице, од Бранковог моста до почетка Булевара војводе Бојовића.
– Пре свега, урађено је спуштање код Поп Лукине улице, као и кружни ток који смо урадили јер је саобраћајница била изузетно комплексна. Проширили смо Црногорску улицу, померили смо возила која су била практично на коловозу, пробили скретање десно у Карађорђеву. Поред тога, овде смо потпуно пресвукли асфалт и склонили коцку која је била неусловна за саобраћај који овде функционише и који ће тек да функционише. На раскрсници Париске и Војводе Бојовића и Карађорђеве смо померили пумпу, проширили раскрсницу, направили по две траке и учинили да део који је драстично кочио саобраћај у овом делу града и на овај начин постане проточан. Укинули смо три семафора који су били беспотребни и учинили да ова улица буде управо оно што и треба да буде, једна од транзита и малих обилазница око центра града – рекао је Шапић.
Он је апеловао на све возаче који иду од Новог Београда и прелазе у стари део града, искључивањем у Карађорђевој улици, да користе овај транзит уласком у Војводе Бојовића.
– Проласком око Калемегдана возачи стижу до Улице цара Душана, чак и до Француске, два и до три пута брже него да иду кроз Теразијски тунел и путем који највећи део Београђана користи. Просто, то је једна врста навике јер је овај део града увек био „запетљан”, а ми сада све радимо да повећамо проток саобраћаја и да можете да заобиђете центар града и стигнете брже – рекао је градоначелник.
Такође је најавио за јесен, а у складу са временским приликама, наставак проширења Булевара војводе Бојовића.
– Желимо да имамо по две саобраћајне траке у једном смеру око Калемегдана, све до Улице цара Душана. Тиме ћемо омогућити да се магистрално повежу центар града са доњим Дорћолом, и у наставку са Улицом 27. марта, а да притом возачи избегну Теразијски тунел. Такође је са предузећем „Београд на води” договорено да се од наредне године гради још једна саобраћајница која ће имати искључење из Карађорђеве улице и која ће ићи паралелно са реком Савом. Она ће пролазити испод Старог савског моста, као и будућег новог моста, те се у наставку уливати у Булевар Вудроа Вилсона, а даље том трасом све до Газеле и даље ка Сајму и Обреновачком путу. Сврха је повећање протока саобраћаја, нарочито у центру града, као и смањивање броја моторних возила у најужем градском језгру – рекао је Шапић.
План је да се наредне године заврши пројекат затварања за колски саобраћај деонице уз Калемегдан, како би се преко Кнез Михаилове он пешачки повезао са Теразијама. Подсетио је и да је идеја да се „шатл” возилима спајају две старе линије „двојке”, тако да неће бити „пресечена”.
– Мислим да ће све што смо урадили и што ћемо урадити драстично променити саобраћајну перцепцију и саобраћајну архитектуру у овом делу Београда. Користећи ову обилазницу грађани ће далеко брже стизати с једног на други крај града него када возе кроз центар – навео је Шапић.
Напомена: Видео материјал са догађаја може се преузети са линка