16.08.2022.
На седници Скупштине Града Београда, сазваној за четвртак, 18. август, пред одборницима ће се наћи више одлука, међу којима и договор Града и приватних превозника о већој цени рада на основу које приватници обављају превоз путника, али то повећање неће значити и већу цену карте у градском превозу. Такође, пред одборницима ће се наћи и Предлог одлуке о забрани постављања реклама и других натписа са спољашње стране возила, као ни са унутрашње стране прозора. Одборници ће разматрати и усвојити Одлуку о реализацији локалног плана управљања отпадом за прошлу годину, као и Извештај о безбедности саобраћаја у граду током 2021. године.
Када је реч о јавном превозу, председник Скупштине града Никола Никодијевић појаснио је за Танјуг да због поремећаја цене горива на светском тржишту, који није заобишао ни Србију, Београд за ГСП и приватни превозници у систему јавног превоза плаћају знатно већу цену горива него пре шест или седам месеци.
– Зато Град сада повећава цену рада коју плаћа приватним превозницима, по километру, како бисмо успели да одржимо стабилност јавног превоза у граду – рекао је Никодијевић.
То је, нагласио је, велика борба, јер су цене „скочиле” готово 30–40 одсто у односу на последњих неколико месеци, али се, додао је, надлежни труде да одрже квалитет и ниво јавног превоза у тешким околностима.
Приватни превозници су, иначе, у протеклом периоду истицали да су због раста цене евродизела већ дуже у проблему. На овај начин, Град им помаже да наставе да возе, а већа издвајања за „приватнике” неће довести до пораста цене карте у јавном градском превозу, већ би било значајно да се побољша наплата, односно да се прекине са праксом „шверцовања” путника у превозу.
– Чинимо напоре да, поред тешке ситуације на тржишту енергената и горива, одржимо цене у граду када је у питању превоз. Било би добро да се повећа ниво наплате и мислим да би то у овом тренутку био начин да превазиђемо ову ситуацију – рекао је Никодијевић.
Ако буде повећана наплата, нећемо бити у ситуацији да повећавамо цене, подвукао је Никодијевић и додао да се Град труди да очува стабилност и да што мање наметима оптерети грађане, који морају да схвате да јавни превоз мора да се плаћа.
– Уколико будемо дисциплиновани, одговорни, ако се будемо придржавали прописа, верујем да нећемо повећавати цене јавног превоза – навео је Никодијевић.
Одборници ће разматрати одлуку по којој аутобуси, градски и приватни, неће моћи да имају рекламе на спољашности возила, што, како каже Никодијевић, не значи да у будућности неће на другачији начин бити уређена могућност рекламирања на возилима.
– Сада је став да су возила превише ишарана, без озбиљне стандардизације у оглашавању на спољном делу возила. У будућности ћемо се трудити да обезбедимо стандард оглашавања, да аутобуси не буду шарени и без критеријума. Идеја је да уведемо ред у ту област, а не да забранимо рекламирање само по себи – рекао је Никодијевић.
На дневном реду биће и Одлука о реализацији Плана управљања отпадом за прошлу годину у Београду, а Никодијевић је казао да Град увелико спроводи Стратегију управљања отпадом, како би се тај посао обављао ефикасније, смањили неповољни ефекти на животну средину, а повећао проценат рециклаже отпада.
– Рециклажа је у 21. веку, пре свега, приход, а не трошак. Зато опремамо наша комунална предузећа, отварамо нове рециклажне станице, едукујемо најмлађе, трудимо се да повећавамо свест грађана о одлагању отпада и рециклажи – рекао је Никодијевић.
Циљ је да се из године у годину повећава проценат рециклаже отпада будући да је Србија још увек испод просека ЕУ. Иако има напретка у последњих пет-шест година, само треба наставити у том правцу, истиче Никодијевић.
Подсетио је и на јавно-приватно партнерство у „Винчи” где после много деценија немамо више несанитарну, већ је то сада санитарна депонија на којој се отпад безбедније одлаже.
Одборници ће разматрати и Годишњи извештај о безбедности саобраћаја. Према речима Никодијевића, најважнији ефекат Стратегије о безбедности саобраћаја јесте да у последњих пет година у Београду нема страдале деце у зонама школа.
– То значи да су мере дале резултате, па сада морамо да их проширимо на читаву територију града. Исплатило се што смо посебно обележавали зоне школа, стављали посебне знакове и ограде да деца не би излетела на улицу, лежеће полицајце како би возачи успорили. Те зоне треба да ширимо – нагласио је Никодијевић.
Безбедност саобраћаја је један од аспеката живота у граду којим су надлежни задовољни, рекао је Никодијевић. Такође је додао да, иако имамо лошију инфраструктуру и мање поштујемо прописе, по питању безбедности деце у саобраћају наша статистика је на нивоу развијених земаља.
На дневном реду ће се наћи и Предлог одлуке о начину и поступку доделе стамбене подршке ратним војним инвалидима и породицама палих бораца стицањем својине на стану изграђеном средствима донације Владе Јапана, као и Предлог одлуке о измени Одлуке о утврђивању категорија корисника који плаћају субвенционисану цену комуналних услуга. Одборници ће одлучивати и о Измени решења о образовању Градског штаба за ванредне ситуације на територији града Београда, те о давању сагласности на Одлуку о измени и допуни Статута Јавног комуналног предузећа „Градска чистоћа” и промени Оснивачког акта Установе социјалне заштите „Прихватилиште за одрасла и стара лица”.
У скраћеном поступку седнице наћи ће се предлози решења о разрешењу и именовању в.д. директора у једном броју предузећа и установа чији је оснивач Град Београд, као и предлози решења о разрешењу и именовању чланова управних и надзорних одбора и чланова школских одбора.
Трећа седница градског парламента, прва „радна” после конституисања новог сазива и избора градоначелника, биће одржана уз поштовање препорука о превентивним мерама у циљу спречавања ширења заразне болести ковид-19, које је препоручио Градски завод за јавно здравље.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs