10.04.2023.
Штетним уговором по Град, упропашћен је јавни градски превоз за око 30 милиона евра годишње, јер је наплата са девет милијарди пала на шест милијарди динара годишње. Када се то помножи са 12 година, видећете да ту говоримо о стотинама милиона евра, рекао је данас градоначелник Београда Александар Шапић.
– Неко је зарад профита од 100 хиљада евра, бар званично пријављеног профита, а колики је био у реалности никад нећемо знати, узео Граду неколико десетина милиона евра, ако не и стотина. Питање је да ли ће на суду добити одштету и од тих 100 хиљада евра годишње, јер се нису ни таквог штетног по Град уговора до краја придржавали – навео је градоначелник за ТВ Пинк.
Ноћни превоз у Београду биће потпуно бесплатан, најавио је градоначелник.
– Ко год ноћу излази, неће морати да с било ким седа у кола или да плаћа такси. Постојаће прецизно време када иде јавни превоз и грађани ће се потпуно бесплатно возити – рекао је Шапић.
Целодневна карта, која ће коштати 120 динара, важиће од 4 ујутро до 24 часа тог календарског дана, а од поноћи до 4 ујутро наредног дана на снази је бесплатни ноћни превоз, прецизирао је Шапић, који је подсетио и да је временска карта са 89 снижена на 50 динара.
Градоначелник је истакао да нови систем јавног превоза не може да заживи одједном, већ да грађани морају да знају да је то нешто у шта очигледно нико није хтео нити покушао да уђе у последњих 13 година, откада је уведен систем „Бус плуса”, односно Кенткарта.
– Оно што је најважније, треба да повратимо поверење грађана у свој град, као што и они треба да знају куда одлази новац. Морамо да учинимо први искорак и спремност на жртву и да покажемо спремност да унапређујемо систем, те да на тај начин дођемо до решења којим ћемо сви бити задовољни. Нови систем подразумева, поред значајно смањених цена, потпуно нову комуникацију, нове могућности куповине карата, као и увид у реално стање ствари који до сада нисмо имали. Због тога сам и најавио кривичне пријаве против оних који су одговорни за потписивање ова два штетна уговора – рекао је градоначелник.
Он је додао да су промене цена карата, које су најављене у последња два-три дана, резултат реакције грађана.
– На овај начин дајемо до знања грађанима да је њихова градска управа спремна да чује њихове предлоге и замерке, и да на основу њих прави корекције. Наставићемо да мењамо и поправљамо све оно што грађани мисле да треба, а цене сигурно могу да иду само наниже – рекао је први човек српске престонице.
Шапић је поновио да су нове цене до 50 одсто ниже и дао пример да је у старом систему било четири зоне и седам тарифа, а да сада постоје само две зоне и две тарифе.
– Грађани ће путем СМС поруке или апликације на телефону моћи да купе карте, а за оне који то не желе, биће посебна продајна места на почетку, а надамо се да ће се папирне карте врло брзо наћи и на киосцима – рекао је градоначелник.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs