31.05.2023.
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас радове на продужетку Булевара Зорана Ђинђића, од Улице Милентија Поповића до Владимира Поповића, и том приликом нагласио да ће се на тај начин растеретити саобраћај код Тржног центра „Ушће”, где се ствара највећи чеп у шпицевима, а тиме и читав Нови Београд.
– У продужетку Булевара Зорана Ђинђића добићемо три траке са сваке стране. Идеја нам је да након тога или можда у исто време и сам Булевар проширимо са још по једном траком, те да онда од раскрснице Омладинских бригада са Булеваром Зорана Ђинђића добијемо по три траке са сваке стране које се уливају у Булевар Владимира Поповића. То би било огромно растерећење за читав Нови Београд – рекао је градоначелник.
Управо се ради на анализи свих новобеоградских булевара и где год буде било простора, прошириваће се за још једну траку, како је рекао, по принципу Вишњичке улице.
– Радићемо на проширењу булевара не само на Новом Београду већ и у свим деловима града. Има доста простора где можемо додати једну или две траке које би практично постајале аутономни део улице за возила јавног превоза – истакао је Шапић.
Он је рекао да се завршетак радова на продужетку Булевара Зорана Ђинђића очекује на јесен, не прецизирајући датум, и том приликом нагласио да у последњих годину дана скоро ни на једном месту радови нису каснили, већ су се завршавали чак и пре рока.
Шапић је навео да је већ започето пројектовање једне привремене саобраћајнице чијим завршетком ће грађани, уколико желе, моћи да пређу у стари део града, да продуже право Булеваром Зорана Ђинђића, скрену лево у Булевар Владимира Поповића и иду право до Булевара Михајла Пупина и до Железничког моста.
– Гледаћемо да пробијемо један привремени пут кроз фабрику „Минел”, чије објекте тренутно рушимо, а грађани ће на тај начин моћи да изађу на Бранков мост, и то најкасније до пролећа следеће године – рекао је Шапић.
Градоначелник је нагласио да неће бити уклањања Старог савског моста док се не заврши пројекат за тунел од Економског факултета до Булевара деспота Стефана.
Истакао је да је пројекат за Нови савски мост фактички завршен, али да се тај пројекат сад обједињује са пројектом изградње тунела, чиме ће се објединити саобраћајнице од Булевара Зорана Ђинђића и Михајла Пупина на Новом Београду па све до Сланачког пута.
Подсетио је да се тренутно ради на проширењу целе Вишњичке улице на Карабурми.
– Ову деоницу од Новог Београда до Сланачког пута слободно можемо назвати „Мали метро”, јер ће се преко Новог савског моста, тунела и проширене Вишњичке улице брже стизати него будућом линијом метроа – казао је први човек престонице.
Он је истакао да су ангажоване све надлежне службе како би се сада већ обједињени пројекат убрзао у наредних неколико месеци, наравно уз одобрење Владе Републике Србије која је финансијер пројекта и изградње тунела.
– Стари савски мост остаје до даљег. Према прогнозама стручњака, верујемо да ћемо већ следећег пролећа, евентуално наредног лета започети реализацију обједињеног пројекта изградње новог моста и тунела. Он би као обједињени пројекат био завршен у исто време и на тај начин ћемо суштински променити саобраћајну архитектуру града. Стручњаци истичу да је то највећи саобраћајни пројекат у нашој престоници у задњих 50 година, јер ће се његовом реализацијом смањити загађење у престоници за око 14 одсто, а саобраћајна гужва и до 12 процената у центру града – истакао је градоначелник.
Напомена: Видео-материјал (изјава градоначелника, покривалица и одговори на питања) може се преузети са следећих линкова