Нова возила на електрични погон у јавном превозу у Београду

Нема коментара Share:

Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић поручила је данас, приликом примопредаје десет нових електричних аутобуса јавном градском превозу у Београду и прве вожње трасом нове еко-линије кроз централно градско подручје, да ће ова возила допринети томе да се у главном граду смањи емисија штетних гасова и буке.

Брнабић, која је присуствовала примопредаји на окретници „Београд на води“, заједно са министарком заштите животне средине Иреном Вујовић и замеником градоначелника Београда Гораном Весићем, указала је на то да бројни светски градови настоје да смање штетне емисије које потичу од јавног превоза.

Премијерка је навела да електрични аутобуси, у поређењу са онима на дизел-гориво, доприносе смањењу штетних гасова и емитовања буке, при чему су нижи трошкови погонске енергије, а оваква возила су и јефтинија и једноставнија за одржавање.

Према свим статистикама, ваздух у престоници је све бољи, а еколошки проблеми су нешто са чиме се Влада успешно бори у последњих неколико година, рекла је она и указала на то да се пре 2010. године квалитет ваздуха ни у Београду ни у остатку Србије није мерио на начин као што се то сада ради.

Тек 2010. године су постављане неке мерне станице, а онда смо ми, од 2014. године, постављали већи број таквих станица како бисмо заиста спроводили добар мониторинг квалитета ваздуха на територији читаве Србије, истакла је Брнабић.

Председница Владе је показала графикон који показује суспендоване честице ПМ10 у Београду, прецизиравши да је апсолутно најгора година била 2011, да је проблема поново било једино 2017. године, али да је од 2014. године квалитет ваздуха све бољи.

Она је показала и графикон који приказује емисију азот-диоксида у Београду од 2010. године, подсетивши на то да су и ту најгоре године биле 2011. и 2012, након чега су, са изузетком 2017. године, показатељи све бољи.

Према њеним речима, нисмо имали ни један једини дан када је емисија азот-диоксида прелазила дозвољене граничне вредности на читавој територији Београда.

Премијерка је, говорећи о томе шта је држава урадила како би побољшала квалитет ваздуха у Београду, нагласила да је највише средстава уложено у гасификацију.

У Београду су од 2014. године, како је предочила, 24 јавна објекта, махом школе, прикључена на топло-далековод или на гасовод, дакле пребачен је енергент са мазута као грејног средства на гас.

Према њеним речима, ширена је и топло-далеководна мрежа, а ЈКП „Београдске електране“ је од 2014. године прикључило на топло-далековод 3.000 корисника.

Премијерка је навела да се на тај начин смањује број индивидуалних ложишта која су највећи емитери загађења, поручивши да ће се са тиме наставити и убудуће.

Брнабић је рекла и да се 2014. године почело са изградњом филтера за одсумпоравање на термоелектранама, да је 2017. године уграђен такав филтер у Блоку Б ТЕ „Костолац“ што је значајно допринело томе да се смањи ниво емисија штетних честица у Београду, али и околини.

Председница Владе је најавила да ће 2023. и 2024. године бити завршени филтери за одсумпоравање и на Блоку А поменуте ТЕ и на блоку Б Термоелектране „Никола Тесла“, те да је при крају решавање проблема градске депоније Винча и емисије метана у ваздух, што је један од најштетнијих загађивача у Београду.

Аутобусе стандарда Евро 5 и Евро 6, како је нагласила, Београд набавља од 2015. године, укључујући и е-превоз, што све чини 83,5 одсто возила која минимално загађују животну средину у главном граду.

Весић је објаснио да је данас у Београду успостављена друга еколошка линија јавног градског превоза, ЕКО 2, коју чине аутобуси на електрични погон, на којој ће саобраћати осам возила – од терминуса „Дорћол“, односно СЦ „Милан Гале Мушкатировић”, до терминуса „Београд на води”.

Возила на тој траси ће саобраћати са временом обрта од 80 минута и интервалом наиласка од 10 минута.

У београдском јавном превозу већ постоји линија ЕКО 1, која превози грађане од Вуковог споменика до насеља Белвил.

Извор текста: Вебсајт Владе Републике Србије

Претходна вест

Србија посвећена наставку процеса европских интеграција

Следећа вест

Држава ће адекватно одговорити на претње председнику Вучићу

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *