26.05.2021.
Главни градски урбаниста Марко Стојчић представио је данас, гостујући на ТВ Студио Б, неке од реализованих пројеката у Београду и подсетио суграђане на само један део онога што је урађено у престоници.
– Припремили смо клип који показује можда само једну трећину од онога што је урађено, јер желимо да подсетимо грађане на све то. То су пасарела на Калемегдану, Савски трг, сквер на углу улица Милована Миловановића и Балканске, Балканска улица, Трг републике, Улица краља Петра, Обилићев венац, гаража на Обилићевом венцу и други пројекти – рекао је Стојчић
Говорећи о пројекту „Линијски парк”, подсетио је да је реч о простору који у континуитету има 4,6 километара пешачке зоне која није пресечена аутомобилима нити јавним градским превозом.
– Данас у Београду имамо 650.000 аутомобила, што је једна од највећих бројки у Европи. Зато радимо пуно пројеката како бисмо омогућили да се грађани превезу брже од једног места до другог. Међу тим пројектима су унутрашњи магистрални полупрстен, спољна магистрална тангента, Савски мост, мост преко Аде Хује, а једна од идеја је и да Саву премостимо негде на крају Новог Београда. Унутрашњи магистрални полупрстен ће нам дати потпуно ново саобраћајно решење за Аутокоманду и још један знатно већи прелаз на Душановцу, што ће бар 40 одсто релаксирати овај саобраћајни правац – рекао је Стојчић.
Он је рекао да се данас око 50 одсто путника још увек превози јавним превозом и додао да је према Плану одрживе мобилности, који је усвојен прошле године, пешачење примарни вид кретања, бициклизам други, градски превоз трећи, а тек на четвртом месту су путнички аутомобили.
Када је реч о проширењу Улице кнеза Милоша, напоменуо је да ће ова улица имати шест трака, а уколико би се градила и подземна гаража целим током улице, онда би то изискивало да се овај правац затвори на дуже време.
– Коначна одлука у вези са градњом подземне гараже није донета и морамо одговорно да приступамо свему томе, јер гледамо да то буде што безболније и оправдано у сваком смислу – рекао је Стојчић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs