16.07.2021.
Средином новембра почињу радови на изградњи метроа, односно на изградњи депоа у Макишу. Прва линија метроа треба да буде завршена 2028. године, а друга две године касније, рекао је градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић за Курир ТВ.
Градоначелник Радојичић је подсетио да је још пре неколико година најављен почетак рада на пројекту Београдског метроа, који треба да реши, како је рекао, деценијски проблем саобраћаја у нашем граду.
– Београд и Србија су достигли ниво када могу да реализују један овако велики пројекат, који је у интересу свих грађана. Једноставно, интерес сваког Београђанина је да се двоструко смањи време које им је потребно да стигну на одређену локацију у граду. Према садашњим проценама, путовање метроом од Железника до Карабурме трајаће свега двадесетак минута, док ће се у супротном правцу путовати мало дуже. Изградња метроа значи и да је финансијска ситуација у Београду и Србији много боља, за шта су најзаслужнији председник Вучић и Влада Србије. Велики пројекти, попут метроа, свакако су и стимуланс за даљи развитак домаће привреде. Такође, веома важан аспект је и позитиван утицај изградње метроа на заштиту животне средине у Београду. Много мање људи ће користити приватне аутомобиле, али и јавни превоз, што ће смањити загађење ваздуха – рекао је Радојичић.
Он је истакао да ће Београђани моћи да гласају за један од четири предлога за изглед вагона београдског метроа.
– Гласање за избор дизајна вагона тек почиње и траје 60 дана. Постоје четири опције, назване симболично – „Сигурност, снага, светлост и слобода”. Свака од тих опција симболизује важан „правац” развоја нашег града. Гласање тек почиње и верујем да ће се људи одазвати нашем позиву и учествовати у гласању. Верујем да ћемо наставити да развијамо Београд водећи рачуна о сваком од ових аспеката према којима су названи модели вагона – рекао је Радојичић.
Према његовим речима, прва линија „креће“ од Железника и завршава на Карабурми, друга од Земуна до Миријева, док ће трећа спојити Нови Београд и Бањицу.
– Радили смо детаљне студије, имали смо консултанте, а било је различитих идеја и мишљења. Прва линија ће имати 16 станица, трећа ће бити дуга 20,8 километара са 21 станицом. Било је различитих питања на тему од које линије би требало кренути и о томе се увек може дискутовати, али мислим да је најважније да се читав процес покрене и да изградња почне. На крају, све три планиране линије биће завршене и након тога неће толико ни бити важно од које смо кренули – поручио је градоначелник.
Радојичић је нагласио да је новац за изградњу метроа обезбеђен одговорном политиком коју већ десет година води председник Александар Вучић.
– Да економска ситуација није стабилна, никада не бисмо могли да размишљамо о реализацији овако великог пројекта. Београд је пре нешто више од месец дана у једној анализи коју је урадила компаније из Енглеске проглашен најбољим местом за инвестирање у овом делу Европе. Изградња метроа је такође сјајан показатељ да је наш град одлично место за улагање. Огроман новац је потребан за изградњу метроа и Београд ће делом учествовати у финансирању. Београд је економски стабилан, а то је последица добре политике коју Србија води захваљујући председнику Вучићу – рекао је Радојичић.
Он је изразио мишљење да је метро најважнији фактор смањења саобраћајних гужви на градским улицама.
– Такође, веома је важно да се метро добро повеже са БГ возом, на чему се такође ради. Метро ће са јавним градским превозом чинити целину и сигурно ће умногоме олакшати саобраћајно функционисање. Питање мобилности је актуелно у свим великим градовима и због тога је саобраћајна хијерархија веома важна. Предност морају имати пешаци и бициклисти, потом јавни превоз, а тек на крају аутомобили. Квалитетна изградња метроа и квалитетан градски саобраћај су гаранција те хијерархије – истакао је градоначелник.
Говорећи о пројектима који су од велике важности за Београд и Београђане, Радојичић је истакао да је динамика „живота” Београда таква да је увек актуелно пуно пројеката.
– Јуче смо са председником Вучићем отворили Дом здравља у Борчи, а на истом догађају стигле су и потврде да ускоро креће изградња канализације на левој обали Дунава, као и фабрика за прераду отпадних вода. Увелико се ради и на изградњи нове депоније у Винчи и тај пројекат је у завршној фази. Ускоро ће бити постављен камен темељац за изградњу фабрике вакцина и за све те пројекте је тешко поставити „границу” између Града и Републике. Не би требало заборавити ни планирану изградњу нове дечје клинике у Тиршовој, где ће се лечити деца из читавог региона – закључио је Радојичић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs