02.11.2021.
Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је гостујући у Београдској хроници да је План генералне регулације шинских система у Београду круна шестогодишњег рада, као и да је њим регулисано како ће се простирати три линије метроа, од којих прва почиње да се гради током овог месеца.
– Прва линија ће бити готова до 2028. године, друга линија почиње да се ради 2023. године, а биће завршена до 2030. У овом плану регулисано је и то како ће се простирати читава шема Бг воза, а којом ће се покрити општине Сурчин и Обреновац, које сада нису покривене Бг возом. Тако ће се повећати број полазака ка Младеновцу, Барајеву, Сопоту и Лазаревцу, те ћемо уместо садашњих 104 поласка дневно имати око 500, уместо садашњих 180 километара имаћемо готово 223 километра. Тиме ћемо обезбедити да сви грађани који живе у приградским општинама, осим Гроцке која ће бити обухваћена у последњој фази, имају на сваких десет до дванаест минута, а најкасније 15, у шпицу воз до Београда и назад, док ће ван шпица имати на 45 минута. На овај начин Београд ће коначно бити интегрисан – појаснио је Весић.
Према његовим речима, овај План подразумева и ширање трамвајских линија за 42,6 километара.
– Продужићемо трамвајску мрежу од Пожешке ка Цераку, затим од Јурија Гагарина на Бежанијску косу и од Богословије ка Ади Хуји и мостом на леву обалу Дунава, тако да ће и тај део града бити обухваћен трамвајем. То ће битно растеретити Панчевачки мост, Пупинов мост, као и мост код Аде Хује који ће се градити – навео је Весић.
Он је нагласио да пре усвајања било ког плана постоји рани јавни увид и јавни увид, када јавност и сви који су заинтересовани дају своје примедбе.
– Неке идеје су прихваћене јер су од стране Урбанистичког завода оцењене као боље, неке нису прихваћене. Тачно је да је прихваћена девијација прве линије која би од Пожешке требало да обухвати Церак и Петлово брдо, као и цео тај крај. То је прихваћено као идеја, тамо ће бити предвиђена девијација метроа, али се неће градити у првој фази, већ у некој каснијој. Метро се гради док град постоји, тако је и у Лондону, Москви, уради се прво једна, па друга, трећа линија и свака генерација наставља да гради и шири метро. Стручна комисија за планове оценила је заједно са Урбанистичким заводом сваку примедбу, неке су прихваћене, неке не, а томе и служи јавна расправа – рекао је Весић.
Први пут градимо метро у Србији, навео је Весић и додао да је то велико истуство за наше научнике, професоре, инжењере.
– У пројекту учествују многи стручњаци из Србије, Велике Британије. Мастер план развоја саобраћаја радила је угледна британска компанија, пројекат је радила француска компанија „Ежис”, а учествују и стручњаци из Аустрије. Ово је историјски пројекат за Београд и Србију – закључио је Весић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs