22.04.2022.
Град Београд наставља да улаже у значајне инфраструктурне пројекте који су веома важни за град, а који ће значајно унапредити живот грађана, изјавио је за ТВ Коперникус помоћник градоначелника Андреја Младеновић.
Младеновић је, говорећи о тим инфраструктурним пројектима, рекао да је београдски метро један од најважнијих на којем се ради и да ће до 2030. године бити готове обе линије, а Београд ће коначно постати град какав заслужује да буде.
– Метро ће од вишедеценијског сна, од најава још од седамдесетих година прошлог века када је кренула припрема и израда пројектне документације, коначно постати стварност. То је независтан систем транспорта јавног превоза путника, висококапацитетан што значи да може да се превезе више хиљада путника у веома кратком интервалу у раздаљинама које се односе на десетине километара на један потпуно безбедан начин – рекао је Младеновић.
Он је рекао да су сарадњи са Саобраћајним факултетом урађене студије бројања саобраћаја и путника и да су на основу тих студија трасиране прве две линије метроа.
– Урађен је посебан тендер за мастер план саобраћаја у граду, који подразумева све врсте саобраћаја и Град је на основу тих студија ангажујући „Ежис” ревидирао претходну студију коју је ова компанија урадила и тако добили две линије метроа. Прва ће ићи од Макиша до Миријева, док друга повезује Земун и Миријево и оне ће бити грађене истовремено и на тај начин ће велики део града бити повезан метроом. Сада је Град у идејној фази пројекта прве линије, урађен је идејни пројекат за изградњу депоа. Започете су припреме за изградњу депоа и до сада је више десетина хектара насуто каменом и песком. Читав систем метроа ће бити аутоматизован. Према пројекту, прва линија би требало да буде готова 2028. године, друга 2030. године, а у фази идејног решења је и трећа линија метроа – поручио је помоћник градоначелника.
Младеновић је рекао да је изградња Аутобуске станице, затим Прокоп као нова железничка станиц,а као и обнова железничких станица у Новом Београду, Земуну, Батајници као и повезивање са БГ возом допринети много бољем и функционалнијем саобраћају.
Говорећи о БГ возу, Младеновић је истакао да је он посебно важан јер повезује приградски део.
– БГ воз ће омогућити грађанима који живе у приградским општинама да могу брзо и квалитетно да стигну на посао без кашњења јер ће возови ићи на пола сата. Са БГ возом повезаћемо преко станице у Земуну Аеродром и Национални стадион када буде изграђен као важан капитални пројекат, а са изградњом метроа добићемо један потпуно интегрисан саобраћајни систем на територији града где ће грађани моћи брже и боље да стижу на жељена одредишта и то ће у потпуности изменити слику града – рекао је Младеновић.
Према његовим речима, Београду су потребни мостови да би се решили бројни саобраћајни проблеми.
– Радиће се нови мост на месту старог трамвајског моста где је урађен пројекат, док ће стари мост бити премештен. Нови мост је планиран да се споји са тунелом који ће спојити савску и дунавску обалу. У плану је да се гради мост на Ади Хуји, док је такође у плану реконструкција Панчевачког моста који је у републичкој надлежности – истакао је Андреја Младеновић.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs