23.02.2023.
Паралелно са изградњом метроа радиће се неки други велики важни пројекти и Београд ће за четири до пет година суштински променити саобраћајну инфраструктуру, саобраћајну слику, и то више неће бити исти град, изјавио је градоначелник Александар Шапић.
Гостујући на ТВ Хепи, он је нагласио да је усвајањем одлуке о разради друге фазе прве линије будућег метроа коначно завршен формални део у вези са првом линијом, чиме су се стекли услови за прецизно дефинисање будуће станице метроа.
– Сада започињемо експропријацију у вези са будућим станицама метроа. Негде ће то подразумевати уклањање објекта, као у случају Тржног центра „Стакленац” на Тргу републике, јер ће тамо бити једна од станица. Метро заиста више није нека имагинарна прича, а паралелно са тим ће се радити неки други велики важни пројекти – рекао је Шапић.
Најавио је да би у јуну требало да почне демонтажа Старог савског моста, а рок за изградњу новог је две године.
– Паралелно са тим кренули смо да рашчишћавамо простор између Бранковог моста, Тржног центра „Ушће” и Хајата. Ту се прави један велики кружни ток и повезују се Земун, Булевар Николе Тесле и Булевар Владимира Поповића. У току ове године ћемо Булевар Зорана Ђинђића, који долази до Улице Милентија Поповића, да „провучемо” до Булевара Владимира Поповића и грађани ће оданде моћи да иду лево на велику петљу и одмах на Бранков мост за Земун или десно на Нови савски мост. Када пређете мост, улазите у тунел код Економског факултета и излазите код Улице деспота Стефана. Практично за пар минута повезујете данас два најдаља дела града. Завршетак свега тога се поклапа са пуштањем прве линије метроа – рекао је градоначелник.
Он је додао да ће саобраћајни пројекат који се односи на велику петљу, Нови савски мост и тунел смањити за 14 процената оптерећење саобраћаја у центру града, а загађење за 12 одсто.
– Ово је један од најважнијих саобраћајних пројеката и морам да признам да сам срећан што се то дешава док сам ја на месту градоначелника јер, када сте у прилици да будете савременик таквих промена и дате свој допринос, то вам даје ентузијазам и вољу за даљим радом – рекао је градоначелник.
Градоначелник је истакао да ће се трамвајске шине од Цветкове пијаце до Устаничке улице преместити на средину булевара, док ће се од Устаничке до Смедеревског пута булевар проширити за још две саобраћајне траке, али без трамвајског саобраћаја.
– На последњем заседању Скупштине града је укинут план за проширење трамвајске мреже и тиме смо омогућили несметано проширење Булевара, уз рушење само три-четири објекта – најавио је Шапић.
Шапић је истакао да ће Град Београд после 12 година преузети наплату јавног превоза од компаније „Кенткарт”.
– Постигли смо споразумни раскид уговора, без пенала по Град Београд, чиме почиње нова ера у јавном градском превозу – казао је први човек српске престонице.
Најавио је даљу реконструкцију београдских пијаца, изградњу подземних гаража, као и завршетак спора са БАС-ом око решавања изградње нове аутобуске станице.
Шапић је указао и на то да ће изградњом пешачко-бициклистичког моста од Улице омладинских бригада и жичаром из Улице Агостина Нета ка Ади Циганлији бити омогућена боља веза новобеоградских блокова са овим београдским излетиштем.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs