06.04.2023.
Увешћемо од 1. маја нови систем јавног превоза који не само да ће бити јефтинији за грађане већ ће им поједноставити и олакшати плаћање, а контрола ће бити ефикаснија, што ће све побољшати пружање ове услуге, изјавио је градоначелник Александар Шапић гостујући у Београдској хроници.
Као пример навео је цену дневне карте која је у старом систему за све четири зоне (сада су то две) износила 750, а сада ће бити 200 динара, што је три пута јефтиније. Укида се и карта која је важила три дана и коштала 2.390 динара, а уводи се за седам дана која ће коштати само 1.000 динара.
– Више нема куповине карата код возача, иако код 90 одсто возача то нисте могли да урадите. Сада ћете моћи то да учините на исти начин као када плаћате паркинг, СМС-ом, апликацијом и свим кредитним картицама, а они који немају „смарт” телефон моћи ће да је купе на одређеним местима. Основци су имали и до сада бесплатан превоз, средњошколци су плаћали 1.100 динара а старији од 65 година од сада ће доживотно имати бесплатну картицу и неће морати сваке године да је обнављају и плаћају 400 динара. Најскупља карта која покрива цео град до сада је износила 4.990 динара, а сада ће бити 3.500 динара. То најбоље говори колико ће бити јефтиније – истакао је Шапић.
Према његовим речима, до сада је контролор по правилу морао да пита путника без карте да се легитимише и ако он неће, заустављао је превоз и позивао комуналну милицију која је легитимисала путника, па је онда могла да се пише казна. Сада БЕЛИ има право да легитимише и без заустављања саобраћаја.
Шапић је истакао да је од 2012. до 2022. године приход Града од наплате карата са девет пао на шест милијарди.
– Не можемо у овом тренутку ни рећи тачну цифру, јер је то информација коју је давао Кенткарт. Ми нисмо имали увид у то, што је један од разлога да упутимо тужбе. Наша логика је била да је боље да снизимо цене, поједноставимо систем и поставимо здраву основу, па макар и мање приходовали, мада мање од овога не може. Сав приход од карата до сада је ишао на рачун Кенткарта, па онда они узму осам одсто, а нама дају 92 одсто уместо да паре прво иду на наш рачун. Мислим да ће људи бити мотивисани да сада лакше користе јавни превоз, да га плаћају, а ми ћемо коначно да имамо увид у право стање које нисмо имали 13 година – рекао је Шапић.
Градоначелник је најавио да ће бити поднете тужбе за штетан уговор, јер за то постоје ваљани докази.
– Кенткарт ће нас вероватно тужити за једнострано раскидање уговора, али ми имамо доказе да је уговор био штетан по Град, али да ни у том случају нису поштовани услов који су потписани. Ми свакако не можемо да изгубимо – рекао је градоначелник.
Говорећи о Савском насипу, први човек престонице је нагласио да Град чека сагласности из „Србијавода” за радове за које је, како је рекао, оптужен да их ради бесправно иако је градски урбаниста донео и дозволу која показује да се ради ван брањеног дела насипа.
– У међувремену смо добили све папире за рад на самом насипу и наставићемо са легалним увођењем воде и струје, уређењем Савског шеталишта и увођењем реда на том делу савске обале. Они који нису излицитирали за своје место, морају да склоне сплавове на предвиђена места, а легални ће нормално плаћати своје обавезе. Сви сплавови ће радити до поноћи и биће стриктно ограничени са музиком, неће више бити дискотека, јер морамо грађанима омогућити миран живот – закључио је градоначелник.
Извор текста и фотографије: www.beograd.rs