Радојичић: Нема будућности без поштовања прошлости

Нема коментара Share:
Радојичић: Нема будућности без поштовања прошлости

06.04.2021.
Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић подсетио је да је Београд у својој историји тридесет пута рушен и потом обнављан, што су наши преци и многе генерације осетиле на својим плећима. Он се у гостовању на ТВ Корени осврнуо на данашњи дан када се обележава осам деценија од бомбардовања Београда у Другом светском рату, указујући на ужас кроз који је тада наш народ прошао.

– Морамо се сећати како се никада више ништа слично не би поновило. Нема будућности без поштовања своје прошлости – рекао је Радојичић, наводећи да ће и ове године низом манифестација током „Дана Београда” бити обележени важни датуми у нашој историји.  

Београд се одужује великанима свог народа, тако да после споменика Стефану Немањи наш главни град добија и споменик деспоту Стефану Лазаревићу, навео је градоначелник, подсећајући да је Београд постао престоница управо у време деспота Стeфана Лазаревића 1405. године.

– Споменик ће се налазити на тргу, на углу Палмотићеве, Гундулићевог венца и Дринчићеве улице. Пројекат уређења трга коштао је више од петнаест милиона динара, а осим споменика предвиђен је део за пешаке, као и површине у цвећу и зеленилу. Споменик је дело нашег чувеног академика Светомира Арсића Басаре – нагласио је Радојичић.

Он је подсетио да је главни град добио још две сличне пјацете, те да се трећа завршава на углу Бирчанинове и Булевара ослобођења.

– То су места које градове попут Београда красе на посебан начин, туристички атрактивна места на којима ће се људи окупљати, надам се, када прође корона – истакао је Радојичић.

Градоначелник се осврнуо и на инфраструктурне радове у Београду и додао да у Београду има 2.500 кранова и градилишта, што показује да је Београд једно од највећих градилишта у Европи.

– Један од значајних аспеката на којима се ради јесте унапређење мобилности и саобраћаја. Имајући у виду да људи све више купују аутомобиле, велики градови попут Београда имају проблем са транспортом, што доводи до отежаног кретања и гужви у граду. Имао сам прилику да присуствујем једном скупу у Барселони где је било речи о томе колико је саобраћај у том граду унапређен, мада смо претходно до тог састанка путовали један километар 45 минута. То је показатељ да без обзира на то колико други причају о унапређењу и решавању проблема саобраћаја, тај проблем увек постоји. Код нас је решење обилазница око Београда коју завршавамо. Један смо од ретких градова у свету где транспорт иде кроз центар града, тако да ће се на овај начин смањити гужве и загађење у граду – рекао је Радојичић. 

Он је истакао да дуго траје сан о метроу, те да ће припремни радови започети до краја ове године. Очекује се да ће прва линија метроа бити завршена до 2028. године.

– Саобраћај ћемо унапређивати и на друге начине, те се у наредном периоду планира скоро 40 километара нових шина како би се унапредио шински саобраћај. Купили смо и десет електричних аутобуса, а набавићемо још сто аутобуса на гас. Осим тога имамо и Београд на води као пример савременог концепта градње, који је узор за многе градове у Европи на који начин треба да развијају своје градове. Иако је вирус корона неке од ових радова успорио, није их зауставио и ово је само део оног што се ради у Београду – казао је градоначелник.

Говорећи о загађивању ваздуха, он је истакао да има неколико праваца за решење.

– Једно је обезбеђивање инфраструктуре и замена приватних ложишта еколошки прихватљивим, друго решење је трошење мање енергије и треће измештање саобраћајница. С једне стране, неопходно је унапредити градски саобраћај у Београду и изместити саобраћај према ободима града и периферији, али потребно је решити и питање индивидуалних ложишта. Ова ложишта су педесет одсто заступљена у нашим становима, те је неопходно обезбедити инфраструктуру која ће омогућити даљинско грејање или грејање на гас, али и мотивисати грађане да пређу на те начине грејања. Осим тога, неопходан је рад на енергетској ефикасности и мање трошење енергије. Ту се подразумева сређивање фасада, прозора, врата и свих места где се губи енергија, а уз то иде и производња енергије из обновљивих извора – казао је први човек престонице.

Све што се ради на унапређењу ваздуха на локалном нивоу јесте и допринос глобалном санирању последица од климатских промена, оценио је Радојичић.

– Сваки човек треба да да лични допринос у тој борби. За мене је екологија веома битна тема од првог дана откада сам постао градоначелник – навео је Радојичић.

Када је реч о преради отпадних вода, Радојичић је истакао да је прва фаза тог пројекта изградња фабрике у Великом селу, чија је вредност радова 291 милион евра. Значајна је изградња црпне станице „Ушће – нова”, као и изградња сливова Батајница, Остружница и Крњача, навео је Радојичић.

Што се тиче изградње дечје болнице „Тиршова 2”, Радојичић је истакао да је то за њега најзначајнији пројекат.

– Рашчишћен је терен и надам се да ће за око месец дана почети припремни радови, а до краја године и темељ. Предвиђено је да будућа савремена болница има око 30.000 квадратних метара, са адекватним условима за лечење деце, као и за рад лекара – закључио је Радојичић.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Сећање на жртве шестоаприлског бомбардовања

Следећа вест

Радојичић: Модернизацијом светлосне сигнализације на раскрсницама до боље мобилности у Београду

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *