Никодијевић: Изградњом метроа и модерне депоније у Винчи решавамо деценијске проблеме грађана

Нема коментара Share:

03.11.2021.
Полувековни сан Београђана коначно се остварује, почиње градња метроа, а да бисмо могли да га реализујемо потребни су политичка воља и финансије. Србија први пут има довољно новца да може да финансира један тако скуп инфраструктурни пројекат, изјавио је председник Скупштине града Београда Никола Никодијевић.

Он је, гостујући у емисији „Реч на реч” на РТС-у, нагласио да је то оствариво захваљујући економској политици коју води Влада Републике Србије, председник  Републике Србије, али и Скупштина града Београда. 

– Разлика у завршетку изградње прве и друге линије метроа је две године, јер ће упоредо са првом линијом бити грађена и друга. Концептуално те две линије су биле предвиђене и раније, али оно што су били улазни параметри пре педесет година за изградњу метроа у Београду не стоје данас. Велике су миграције људи, променила се густина насељености, а озбиљне реномиране куће радиле су студије на основу којих су предвиђене трасе линија метроа – нагласио је Никодијевић.

Прва линија метроа, како је рекао, ради се на основу студије коју је израдила реномирана британска кућа WSP. Она је показала да је највећа фреквенција саобраћаја из правца сајма ка центру где се креће 9.000 возила у вршном сату. Ту гравитирају велике општине као то су Чукарица, Обреновац, Барајево, Лазаревац, Уб, а огроман број људи нема алтернативни правац. 

– Било која линија метроа да се одабере имаћемо инвеститоре јер је Београд тренутно највеће градилиште у Европи. Не постоје грађани првог и другог реда, за нас су сви грађани исти без обзира да ли живе у центру или на периферији. Метро је конципиран тако да ће на свим почетним станицама постојати велики паркинзи како би се смањила употреба приватних аутомобила, а инкорпориран је заједно са трамвајским саобраћајем и Бг возом. Усвајањем плана шинских система трајно ћемо решити саобраћајне проблеме који муче Београђане деценијама уназад – навео је председник градског парламента.

Говорећи и депонији у Винчи Никодијевић је рекао да је то био још један проблем који деценијама, 44 године, мучи Београђане. 

– Ми смо тај проблем решили потписивањем уговора о јавно-приватном партнерству и затварањем несанитарне депоније. Ово што сада видите у Винчи последица је немара и неулагања последњих 40 година. То је једна од највећих депонија на свету, а друга у Европи. Први пут системски решавамо питање третмана отпада, а отпад је у свету ресурс. У Фабрику за прераду отпада, односно спалионицу, иде само онај отпад који не може бити рециклиран. Град Београд и „Градска чистоћа” се обавезују да ће отворити рециклажна дворишта где ћемо почети да приходујемо од отпада који смо до сада несистемски одлагали на Винчу – нагласио је Никодијевић.

Према његовим речима, четири хиљаде милијарди кубних метара депонијског гаса је пуштено у ваздух за 44 године, само годишње 90 хиљада кубика отпадних вода се изливало у Дунав. 

– Системски решавамо питање опстанка и живота у Београду, квалитета ваздуха, квалитета животне средине. Оно што ћемо добити изградњом постројења је топлотна и електрична енергија. Топлотна енергија ће да покрије осам одсто тржишта града Београда и пет одсто потреба за електричном енергијом. То су енергетски прихватљива постројења, а користи се BREF стандард Европске уније из 2019. године – рекао је Никодијевић.

Како је навео, ове године почела је да ради санитарна депонија, следеће године почиње да ради комбиновано постројење за производњу топлотне и електричне енергије.

– Новом санитарном депонијом почео је нови начин третирања отпада, а уплатнице Инфостана за отпад нису се промениле. Грађани су и до сада плаћали третман отпада, а сада се само наставља плаћање услуге. И Град Београд и „Суез” ће имати своје мерне станице на димњаку и на самој депонији где ћемо моћи у реалном времену да меримо квалитет ваздуха – појаснио је Никодијевић.

Оно што деценијама није могло да се реши, решавамо сада, рекао је Никодијевић и додао да се наставља развој Београда.

– Осим пројеката као што су Винча и метро имамо и друге пројекте који треба да послуже бољем животу грађана у Београду. Данас 30.000 деце више иде у вртиће него пре десет година, данас у сваком селу имамо асфалтиране улице, градимо канализацију у руралним подручјима, настављамо да се боримо за бољи квалитет живота сваког грађанина, не делимо их на грађане првог и другог реда, сви су нам подједнако важни – закључио је Никола Никодијевић.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Од другог полугодишта веће плате учитељима у боравку

Следећа вест

„Зеленило” пресадило више одраслих стабала на аеродрому „Никола Тесла”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *