Градоначелник Шапић: Не одустајемо ни од једног зацртаног пројекта

Нема коментара Share:

08.09.2023.
Ни од једног пројекта које сам најавио пре годину дана нисмо одустали, а ова градска управа донела је неке историјске одлуке, низ социјалних мера које никад раније нису донете – од бесплатних уџбеника, вртића и базена, до појефтињења превоза, поделе ваучера, пречишћивача ваздуха и бесплатних часова енглеског језика. Потпуно смо променили политику функционисања јавног превоза и комуналне милиције, а све у циљу боље услуге за наше суграђане, изјавио је градоначелник Београда Александар Шапић у интервјуу за ТВ Курир.

Одговарајући на питање о увођењу бесплатних уџбеника за основце и средњошколце, као и бесплатних државних вртића, прецизирао је да вртиће неће плаћати и један значајан део родитеља чија деца бораве у приватним вртићима који су у систему Града.

– Створио се неки утисак како су сви приватни вртићи далеко скупљи него државни, што просто није тачно. Прво, 58.000 деце иде у државне вртиће и они неће од сада плаћати више ништа. Око 23.000 деце иде у приватне вртиће, од тога око 80 одсто неће плаћати ништа, а они који буду плаћали даваће мање за тих 5.600 динара колико субвенционише Град. Ово говорим да бисмо били прецизни, да не би генерализовали ствари. Овде је замењена теза као када урадите нову улицу у којој сте прокрчили саобраћај и средили многе ствари, а критичари налазе тривијалне замерке. Живимо у таквом времену у којем се, нажалост, преко свега доброг што се уради „претрчава”, а тражи се „длака у јајету”. Мислим да није спорно указивати на недостатке и да треба да се трудимо да будемо бољи, али када улетите у тај неки животни дефетизам, ако вам је чаша увек напола празна, онда имате проблем сами са собом – рекао је Шапић.

Када је реч о средствима која су обезбеђена за ове бенефиције, градоначелник је подсетио да Град Београд има одређени буџет који је ове године скоро исти као прошле.

– Међутим, промењени су нам приоритети, а то је разлика између различитих градских управа, градских власти, свако има неку своју политику и свако опредељује средства у зависности од онога у шта верује и за шта мисли да је најисправније. На крају крајева, то радим и ја. Најавио сам то прошле године у септембру и у складу са тим се и понашам. Новац долази из буџета, као што је и раније долазио из буџета. Зашто данас постоје ствари којих раније није било? То је зато што данас ја водим Град, а некад га је водио неко други – истакао је први човек престонице.

Шапић је истакао да Град Београд нема пуно ингеренција када је у питању безбедност, те да је то у надлежности Министарства унутрашњих послова и полиције.

– Покушали смо ове године да променимо начин деловања Комуналне милиције и кренули са тим да наши „Бели” бораве поред школа када ђаци крећу и завршавају са наставом, помажу родитељима, као и да обилазе око школа. Пре годину дана, такође, најавио сам велики пројекат комунално-безбедносних станица који ће сада почети да се реализује. Наравно, нисам могао да претпоставим да ће нам се десити трагедија која нам се десила, али сада све то добија једну посебну димензију. Ми ћемо већ сада кренути да постављамо те наше објекте на 102 локације и очекујем да ћемо их до пролећа све поставити. У њима ће се налазити комунална милиција, наши „београдски лични бели” који ће водити рачуна о комуналном, али и јавном реду. Имао сам састанке са министром полиције и начелником београдске полиције како бисмо сви радили синхронизовано. Тамо где се налази та наша станица Београђани ће моћи да пријаве сваку врсту проблема јер ћемо бити у сталној комуникацији са београдском полицијом. Желимо да та станица буде заиста комунално-безбедносна станица и да сви заједно будемо на услузи Београђанима. Мислим да ће то суштински да промени безбедносну архитектуру града јер ћемо добити управо оно што је некада било, у сваком крају ординираће неко службено лице, комуналац или полицајац, које ће покушати да обезбеди не само бољи комунални ред него да буде испуњен и тај аспект безбедности.

Решавајући проблеме у јавном градском превозу, градоначелник је рекао да је одлучио да сам уради оно што нико пре њега није урадио.

– Кренули смо да мењамо ствари из корена и да без икаквог скривања говоримо о мањкавости нечега што деценијама није функционисало, да су возила прљава, да ниједна клима не ради, да је превоз скуп и да га нико не плаћа. Данас је ситуација са градским превозом драстично промењена. Карта је дупло јефтинија, апликација је данас пет пута боља него што је била пре, а овог лета је радило далеко више клима-уређаја. Радимо на верификацији и проверавању наших аутобуса. Данас контролори обилазе полазна стајалишта аутобуса и врше проверу, што никада до сада није постојало, а аутобуси су чистији него што су били раније. Мислим да смо у последњих годину и по дана урадили заиста много по питању јавног превоза, а радимо и даље на томе да буде најбољи у овом делу Европе – истакао је Шапић.

Говорећи о реконструкцији улица изнео је податак да је прошле године обновљено 45 улица, а да очекује да за читаву ову годину буде реконструисано више од 100 улица.

– Није битан само број улица већ и начин на који су оне рађене. Нигде нисмо пробили рок јер смо увели рад ноћу и викендом. Улице смо реконструисали у роковима који су незамисливи, а пример тога је Вишњичка улица која ће променити Карабурму и Вишњичку бању и која ће од сада постати булевар. Последњих годину и по дана урађено је више улица него у претходних пет-шест година. Урадили смо много добрих ствари и ја ћу те позитивне ствари бранити апсолутно, не бежећи од ствари које нисмо урадили и од оних које тек треба да урадимо – рекао је градоначелник.

Он је навео да Будимпешта има метро већ 120 година и да та чињеница довољно говори колико је Београду потребан такав вид превоза.

– Сви живи су га обећавали, а сада је први пут постао наша реалност на којој се истински ради од пре две-три године. Метро је национални пројекат који је потребан Србији и Београду, а до те 2028. и 2030. године ћемо покушати да наш јавни превоз подигнемо на виши ново. Подсетићу да нигде у свету, у градовима габарита Београда, аутобуси и трамваји нису примарни део јавног превоза. Зато први пут после 50 година радимо на изградњи метроа, а резултати су већ видљиви на подизању депоа у Макишу. Незахвално је код овако великих пројеката лицитирати са роковима, али за сада све иде по предвиђеном плану. Битно је напоменути да ми више не причамо о метроу већ радимо на његовој изградњи – истакао је градоначелник Шапић.

Рекао је да очекује да се до 1. јануара 2024. године сав аутобуски саобраћај измести на Нови Београд, те да нова станица буде у функцији. Коначни завршетак, заједно са изградњом додатне инфраструктуре, очекује се за две-три године, али то за грађане ништа не мења. Битно да ће грађани моћи да користе нову станицу у пуном капацитету, како је обећано од извођача радова, већ од нове године.

– Уколико наставим да обављам функцију градоначелника на неки дужи период, обећавам увођење реда у Београду, који му је неопходан. То значи да Београђани заслужују да живе као сав нормалан свет, а да се због увођења реда, попут оног у свету, не угрожавају ни туризам, ни угоститељство – закључио је први човек престонице.

Извор текста и фотографије: www.beograd.rs

Претходна вест

Градоначелник Шапић: Развој Лазаревца и других рубних општина наш приоритет

Следећа вест

Уплата трећег квартала годишњег пореза на имовину за 2023. годину

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *